سخنگوی وزارت خارجه چین بار دیگر هرگونه پنهان‌کاری درباره شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور را رد کرد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد هیچگونه پنهانکاری در خصوص شیوع ویروس کووید-۱۹ در این کشور صورت نگرفته است، زیرا دولت هیچگاه اجازه اینکار نمی‌دهد.

سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در جمع خبرنگاران گفت بررسی موارد ابتلا به ویروس کرونا در شهر ووهان، خاستگاه اولیه آن، یک رویه متداول بین المللی بود.

مقامات آمریکایی و در راس آن‌ها دونالد ترامپ بار‌ها صراحتا صحت اطلاعاتی چین در ارتباط با شیوع ویروس کرونا در این کشور را زیر سوال برده و آن‌ها را جعلی و نادرست خواندند. رئیس جمهور آمریکا تا جایی پیش رفت که سازمان جهانی بهداشت را به اتهام همدستی با چین در پنهان کردن اطلاعات واقعی درباره شیوع ویروس کرونا در این کشور را به قطع کمک مالی تهدید کرد.

وزارت خارجه چین در واکنش به ادعای مقامات آمریکایی در خصوص تردید درباره آمار‌های ارائه شده از سوی پکن، این سخنان را وقیحانه خواند. سخنگوی وزارت خارجه چین اعلام کرد مقامات آمریکایی اظهاراتی وقیحانه را در خصوص گزارش‌های چین در ارتباط با مبتلایان به ویروس کرونا بیان کرده اند.

پیشتر خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده بود نهاد‌های اطلاعاتی آمریکا در گزارشی به کاخ سفید مدعی شده اند چین در خصوص آمار مبتلایان به کرونا و مرگ و میر بر اثر این ویروس پنهان کاری می‌کند. بر این اساس، مقام‌های آمریکایی مدعی شدند که آمار مبتلایان و مرگ ومیر در چین از روی عمد، ناقص اعلام شده و دو تن از این مقام‌ها ادعا کردند که آمار دولت پکن جعلی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
چرا به ۵۰ درصد اشاره نکردی ، خدایا چرا این جوری اخبار میگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
قشنگ معلومه چين با كمك سازمان بهداشت جهاني داره از دنيا نسق ميكشه نشونه اش اينه كه هر دوتاشون ميگن زدن ماسك و هواكش واجب و ضروري نيست ولي خودشون دقيقا اجرا ميكنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
عين روز روشنه كه چينيا روش جلوگيري از شيوع و درمان رو مخفي ميكنن و فقط به همپيماناشون مثل كره ايا و ژاپنيا ميگن والا چطور ممكنه اونا با اون جمعيت وحشتناكشون تقريبا هيچيشون نشه
آخرین اخبار