مدیرکل پست البرز گفت: مرسولات تجارت الکترونیک البرز در اسفند و فروردین ۶۷ درصد افزایش داشته است‌.

افزایش ۶۷ درصدی مرسولات تجارت الکترونیک در البرزمحمود فرزین، مدیرکل پست استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، با اشاره به شرایط  کشور در ماه های اخیر و شیوع بیماری کرونا و نیاز به کاهش تردد شهروندان در سطح شهر با هدف جلوگیری از شیوع این بیماری گفت: ورود و توزیع بسته های پستی حوزه تجارت الکترونیک به استان البرز رو به افزایش رفت.

مدیرکل پست البرز افزود : امروزه شکل زندگی با سرعت بسیاری در حال تغییر است و نیازهای مردم نیز با همین سرعت تغییر می کند ، بسیاری از خدمات در فضای دیجیتال در حال ارائه است و شکل سنتی خود را به دست فراموشی سپرده .

فرزين گفت: شرکت پست نیز سال های بسیاری خدمات ارتباطی را به مردم ارائه می کرده و با در نظر گرفتن امکانات وسیع و قابلیت های موجود در شبکه پستی کشور و به دلیل جایگاه محوری پست در حوزه جابجایی مرسولات، پست نیز تلاش می کند که نقش خود را در مسیر تغییر سبک زندگی مردم ، بازنویسی کند ، در سال های اخیر توانسته خدمات جدیدی را مبتنی بر فضای الکترونیک ارائه کند ولی چند ماهی است که حرکت برای تبدیل شدن به سکوی ملی کسب و کارهای الکترونیکی را در کشور آغاز کرده .

مدير كل پست البرز افزود: شرکت ها و استارت آپ های دیجیتال که قصد رونق کسب و کار خود را دارند می توانند در این سکو فعالیت و از امکانات شرکت ملی پست بهره مند شوند .

او گفت: این سرعت رشد هم اکنون با شیوع بیماری کرونا و الزامات مربوط به آن سرعت بیشتری گرفته و موجب افزایش بیست و پنج درصدی ارسال مرسولات پستی از  استان البرز به سایر نقاط کشور گردیده است .

فرزین به افزایش نرخ عملکرد فروشگاه های تجارت الکترونیک مستقر در استان البرز در ٢ ماه گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به نیاز مردم به تهیه نیاز های خود از بستر تجارت الکترونیک ، فروشگاه های البرز ٦٥ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته فروش و ارسال محصولات به مقصد کشور داشتند .

مدير كل پست البرز گفت: همچنین تعداد این فروشگاه ها نیز نسبت به سال گذشته حدود ٧١ درصد رشد داشته و این به معنی استفاده رو به رشد فروشگاه های سنتی از بستر تجارت الکترونیک شبکه پستی است .

او افزود: پس از مهار پاندمی کرونا در سطح کشور و جهان ، شهروندان با توجه به مزایای درک شده استفاده از بستر تجارت الکترونیک و خرید و فروش الکترونیکی از جمله کاهش سفرهای درون و برون شهری ، کاهش مصرف سوخت و نیز کاهش آلاینده های زیست محیطی ، قطعا بیشتر از گذشته از بستر تجارت الکترونیک شبکه پستی استفاده خواهند کرد .

فرزین با اشاره به حرکت شرکت ملی پست در مسیر تبدیل شدن به سکوی تجارت الکترونیک کشور افزود: ما در بستر این سکو ( ستاپ ) به کسب و کارهای استارتاپی این امکان را خواهیم داد تا با استفاده از ظرفیت های پست؛ سرویس ها و خدمات خود را تعریف نمایند و سیاست اصلی پست در این طرح، توسعه با حداکثر انعطاف پذیری و حداقل تملک استج یعنی پست و شرکت های خصوصی با تعریف محصول مشترک، در ارائه محصول و کسب درآمد به شرکای استراتژیک تبدیل خواهند شد .

انتهاى پيام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.