فرمانده انتظامی استان کرمان گفت:امسال همه شرایط اعزام زائران به مکه مکرمه و برگزاری مراسم عبادی سیاسی حج تابع ویروس کرونا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار عبدالرضا ناظری، فرمانده انتظامی استان کرمان در جلسه هم اندیشی و تصمیم سازی برای اعزام زائران حج تمتع که با حضور مدیر کل فرودگاه کرمان، مدیر کل سازمان حج و زیارت، رئیس پلیس امنیت عمومی و سایر عوامل انتظامی در محل سالن کوثر برگزار شد گفت: امسال برگزاری مراسم عبادی و سیاسی حج تمتع تابع ویروس کرونا است و اگر بنا به برگزاری این مراسم عظیم مسلمانان گرفته شود ما این آمادگی را داریم تا با همت سازمان حج و زیارت بهترین شرایط را برای زائران بیت الله الحرام فراهم کنیم.

او تصریح کرد: سازمان حج و زیارت بایستی قبل از اعزام زائران لیست آنان را به اداره گذرنامه پلیس امنیت عمومی اعلام کند تا در صورت هر گونه مشکل یا مخدوشی مشکلات مرتفع شود.

سردار"ناظری"اظهار داشت:هم چنین سازمان حج و زیارت بایستی لیست زائران را به پلیس فتا نیز اعلام تا از آن طریق هشدار‌های پلیسی لازم در خصوص کلاهبردای و سایر هشدار‌های مراقبتی به زائران اطلاع رسانی شود.

در ادامه" عرب نژاد" مدیر کل سازمان حج و زیارت استان کرمان نیز آمادگی خود را برای اعزام زائران برای سال ۹۹ از اول تیرماه سالجاری اعلام کرد و افزود: مراسم حج امسال در صورت فراهم بودن اعزام از اول تیرماه آغاز خواهد شد و شروع مراسم در مردادماه خواهد بود.

او افزود:تلاش برای اعزام ۸۶ هزار زائر از سراسر کشور گرفته شده که سهم استان کرمان ۳ هزار نفر در قالب ۲۰ کاروان خواهد بود که سال گذشته این میزان در قالب ۲۴ کاروان در نظر گرفته شده بود لکن تا کنون عده‌ای هنوز ثبت نام نکرده اند.

عرب نژاد گفت:همه برنامه ریزی‌ها منوط به تمام شدن بیماری کرونا است و نیمه دوم ماه رمضان عربستان اعلام می‌کند که حج امسال برگزار می‌شود یا خیر.

او بیان کرد:، چون استان کرمان مدینه اول در نظر گرفته شده است، پرواز‌ها در نیمه اول تیرماه انجام و حداکثر ۶ روز به طول می‌انجامد.

در ادامه "قاسم زاده"مدیر کل فرودگاه‌های کشور نیز از آمادگی تمام امکانات و تجهیزات فرودگاه کرمان برای اعزام زائران خبر داد و افزود:برای خروج زائران و عدم معطلی آنان ۴ گیت در نظر گرفته شده و برای گرفتن عوارض خروج نیز دستگاه‌های پوز را افزایش داده ایم تا از معطلی زائران در فرودگاه کاسته شود.

او گفت:باند جدید فرودگاه نیز با ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی تا زمان اعزام زائران آماده بهره برداری خواهد بود و ترمینال فرودگاه نیز جهت رفاه حال مسافران و زائران خانه خدا از ۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع به ۶ هزار و ۲۰۰ متر افزایش یافته است.

در پایان این نشست هم اندیشی سرهنگ "پارسا"رئیس پلیس امنیت عمومی نیز در خصوص مهلت اعتبار گذرنامه‌های زائران گفت:افراد باید به تاریخ انقضای گذرنامه خود توجه داشته باشند و گذر آنان باید حداقل ۶ ماه از زمان اعزام آنان یعنی تا پایان بهمن ۹۹ اعتبار داشته باشد تا از کشور عربستان ویزا دریافت کنند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.