مدیرکل بنیاد مسکن همدان از بازسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در این استان خبر داد.

بازسازی ۱۰ هزار واحد مسکونی در همدانحسن ظفری مدیرکل بنیاد مسکن همدان با بیان اینکه این تعداد واحد شامل ۶ هزار واحد بازسازی و سه هزار و ۹۶۵ واحد بهسازی خواهد بود افزود: بیش از ۳ هزار واحد از مساکن آسیب دیده در سیل در روستا‌های استان به بهره برداری رسیده است.

او افزود: در سیلاب ۱۱ و ۱۲ فروردین سال گذشته، خسارت ۹ هزار واحد احداثی، ۶ هزار واحد تعمیری و چهار هزار واحد معیشت در سطح استان ارزیابی شد.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان ادامه داد: در مجموع ۱۸ هزار و ۸۷۶ واحد در قالب احداثی، تعمیری و معیشت در خسارت سیلاب مورد ارزیابی قرار گرفت که در مرحله نخست ۳۵۵ میلیارد تومان، مرحله دوم ۳۶۵ میلیارد تومان و در مجموع ۷۱۷ میلیارد تومان تسهیلات و کمک بلاعوض مصوب و به استان همدان ابلاغ شد.

ظفری با بیان اینکه تا کنون۳ هزار واحد در استان به بهره برداری رسیده است افزود: کمک بلاعوض واحد‌های تعمیری، احداثی و معیشتی به مبلغ ۲۰۰ میلیارد تومان به صورت ۱۰۰ درصد اختصاص یافت و ۵۱۵ میلیارد تومان نیز تسهیلات به واحد‌های تعمیری، احداثی و معیشتی پرداخت شده است.

او با اشاره به اجرای طرح‌های مسکن روستایی توسط حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی (ره) نیز گفت: سال گذشته از منابع حساب ۱۰۰حضرت امام (ره) در راستای تکمیل واحد‌های نیمه تمام مسکن روستایی که ضوابط فنی را رعایت کردند، اما به لحاظ شرایط اقتصادی قادر به تکمیل واحد خود نبودند بیش از ۱۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد.
مدیرکل بنیاد مسکن همدان عنوان کرد: این کمک بلاعوض تا سقف فردی هر نفر حداکثر هشت میلیون تومان بوده که براساس تسهیلات بهسازی پرداخت شده و با این کمک بلاعوض در استان همدان نزدیک به ۲ هزار واحد مسکن در سطح روستا‌ها تکمیل شده است.

ظفری عنوان کرد: کمک بلاعوض حساب ۱۰۰ حضرت امام (ره) به افرادی که تحت پوشش هیچ یک از نهاد‌های حمایتی نبوده و توان تکمیل واحد مسکونی خود را نداشتند، تعلق گرفته است.

او با اشاره به اینکه از ۹۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان همدان، ۷۳۱ روستا مرحله یک طرح هادی را شروع کرده‌اند، بیان کرد: شاخص بهسازی روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان همدان ۷۹ درصد است و با میانگین کشوری فاصله قابل ملاحظه‌ای دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان همدان گفت: با توجه به منابع در اختیار در چند سال گذشته شاهد جهش قابل ملاحظه‌ای در زمینه ارتقای این شاخص بوده‌ایم به طوریکه به طور متوسط سالانه از منابع قیر اعتباری در اختیار بیش از ۱۰۰ روستا آسفالت فاز یک طرح هادی به اجرا درآمده و به اتمام رسیده است.

ظفری بیان کرد: از محل قیر اعتباری سال ۹۴ تا ۹۷ بیش از ۵۹۹ روستا عملیات آسفالت معابر روستا‌های مورد نظر در استان یا در قالب مرحله یک، دو و سه به طول ۴۷۰ کیلومتر اجرا شده و این مهم نه تنها باعث ساماندهی شریان‌ها و معابر روستا‌های استان شده بلکه در کنار برنامه بهسازی مسکن روستایی آهنگ مهاجرت معکوس را در بسیاری از روستا‌ها به صدا درآمده است و ما شاهد این هستیم که بسیاری از افرادی که به دلایل خشکسالی و شرایط اقتصادی دیار خود را ترک کرده بودند، به تدریج برنامه بازگشت به روستا‌ها را دارند.

او ادامه داد: اعتبارات سال ۹۸ در قالب اعتبارات استانی و ملی مرتبط با بهسازی و ساماندهی معابر روستایی بیش از ۹۹ میلیارد تومان با ۳۶۲ طرح تعریف شده و در برنامه کاری بنیاد مسکن استان همدان قرار دارد تا در سال ۹۹ اجرا شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.