مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان از کلنگ زنی ۱۲ طرح عمرانی با اعتبار ۷ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان در ایام دهه فجر خبر داد.

کلنگ زنی ۱۲ طرح عمرانی همزمان با ایام دهه فجربه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، ظفری مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه در سطح استان ۵۱۸ واحد مسکن روستایی بهسازی شده است گفت:اعتبار این مسکن‌های بهسازی شده ۳۳ میلیارد و ۱۵۰ میلیون تومان بوده است که در ایام دهه فجر آماده افتتاح است.

او با بیان اینکه ۱۲ طرح عمرانی در ایام دهه فجر کلنگ زنی خواهد شد، اظهار داشت: اعتبار این طرح‌ها ۷ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان بوده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با اشاره به اینکه بارندگی‌های شدیدی از ابتدای سال جاری داشتیم و  آسیب‌های زیادی وارد شد گفت: این بحران به یک فرصت برای استان همدان تبدیل شد.

او افزود: بعد استان لرستان بیشترین بهرمندی را از این فرصت بردیم و کارشناسان مربوطه  بالغ بر ۲۱ هزار واحد را مورد ارزیابی قراردادند و در نهایت ۹ هزار واحد احداث و ۶ هزار واحد تعمیر شد.

ظفری بیان کرد: ۱۵ هزار واحد نیاز به نوسازی داشت وبا تلاش‌های انجام.شده استان همدان از اولین استان‌هایی بود که در این خصوص گزارش داده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان با بیان اینکه ۵۱۵ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و بانکی و ۲۰۰ میلیارد تومان کمک بلا عوض اعلام و ابلاغ شد اظهار داشت: در مرحله اول ۳۶۵ میلیارد تومان و در مرحله دوم ۲۵۰ میلیارد تومان ابلاغ شد.

او  گفت: وضعیت یک هزار و ۴۰۰ فقره واحد مسکونی آسیب دیده جدید مورد پیگیری قرار خواهد گرفت و پس از تایید به استان ابلاغ خواهد شد.

ظفری با بیان اینکه ۱۹ هزارر و ۲۹۷ متقاضی تسهیلات به بانک معرفی شدند ادامه داد: بیش از ۹۰ درصد متقاضیان  موفق به عقد قرارداد شدند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان گفت: ۶ میلیون تومان تسهیلات به واجدین شرایط رو ستایی و شهری وتعمیر منازل مسکونی پرداخت شد.

او  با اشاره به اینکه وام معیشت نیز تا سقف ۵ میلیارد تومان پرداخت شده است ادامه داد: تاکنون ۱۱۰ میلیارد تومان وام معیشت در اختیار قرار گرفته و ۹۰ میلیارد تومان نیز به عنوان تن خواه قابل پرداخت به متقاضین پیش بینی شده است.

ظفری با بیان اینکه تسهیلات باز سازی یک تحول را در ساخت مسکن و باز سازی بافت فرسوده و کم دوام ایجاد کرده است افزود: استان همدان به یک کارگاه بزرگ اجرایی تبدیل شد.

مدیر کل بنیاد مسکن استان همدان اظهار داشت: ۱۲ هزار فقره تسهیلات باز سازی واحد‌های رو ستایی در اختیار استان قرار گرفت، اما در مجموع برای ۲۱ هزار واحد تامین منابع و تسهیلات و کمک بلا عوض صورت گرفته و در دو ماه باقی مانده از سال و در سال آینده باز سازی خواهد شد.

او گفت: تاکنون ۲ هزار و ۳۳۷ واحد احداثی در استان به بهره برداری رسیده است و عملیات اجرایی ۷ هزار و ۷۰۶ فقره با قی مانده و نیز ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

ظفری با اشاره به اینکه  با تو جه به شرایط آب و هوایی تعدادی از طرح‌ها تعطیل بوده اند، اضافه کرد:  با بهبود شرایط  در سال آینده این طرح‌ها به اتمام خواهد رسید.
انتهای پیام/ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.