معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: فعالیت‌های آموزشی و سرگرمی روزهای قرنطینه در بیش از ۴۰ موضوع بوده که در شهرستان‌ها به شکل مجازی ازسوی ادارات شهرستان برگزار شده و استنداپ کمدی نیز به صورت فیلم در شبکه های مجازی بارگذاری شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اصغر مختاری معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص فعالیت‌های هنری و رسانه‌ای استان در دوران شیوع کرونا اظهار داشت: فعالیت‌هایی که در سالن‌ها برگزار می‌شده و به صورت مجتمع بوده از قبیل کنسرت‌ها، جنگ‌های شادی، نمایشگاه‌ها از آغاز شیوع کرونا تعطیل شده و احتمال اینکه در آینده‌ای نزدیک با کاسته شدن تب ویروس در اصفهان سینما‌ها بازگشایی شود، زیاد است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: فعالیت‌هایی در زمینه مبارزه با کرونا توسط ادارات شهرستان ها، مؤسسات خصوصی دارای مجوز در فضای مجازی به منظور سرگرمی خانواده‌ها و ماندن در منازل انجام شده است.

او با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها صرفا سرگرمی نبوده و جنبه آموزشی داشته، تصریح کرد: از جمله فعالیت‌های صورت گرفته تاکنون، برگزاری مسابقه کتابخوانی، معرفی کتاب‌های آموزنده، برگزاری مسابقات نقاشی، کاردستی، نویسندگی، خوشنویسی، اجرای جنگ‌های شادی، اجرای استنداپ کمدی، موسیقی سنتی، برگزاری کلاس‌های فرهنگی هنری، مسابقات داستان نویسی با موضوع امام زمان (عج)، پویش‌های استعداد یابی در منزل در رشته‌های هنری و فرهنگی است.

مختاری افزود: این فعالیت‌ها در بیش از ۴۰ موضوع بوده که در شهرستان‌ها به شکل مجازی توسط ادارات شهرستان برگزار شده و استنداپ کمدی نیز به صورت فیلم در شبکه‌های مجازی بارگذاری شده است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص بازخورد این فعالیت‌ها گفت: تاکنون نظرسنجی انجام نشده، اما درخواست‌هایی برای موضوعات مختلف آموزش‌های هنری از سوی مردم داشته‌ایم.

او در زمینه میزان بودجه در نظر گرفته شده برای این مجموعه از فعالیت‌ها گفت: تاکنون رقم خاصی در نظر گرفته نشده، اما اداره کل ارشاد اصفهان رقم درخواستی خود را به وزارت خانه ارسال کرده است که این درخواست برای جبران زحمات و تولیدات مؤسساتی است که در این دوران با ما همکاری داشتند.

مختاری افزود: بیشتر فعالیت‌های صورت گرفته توسط مؤسسات غیردولتی و بخش خصوصی و بعضاً خودجوش صورت گرفته است.

معاون امور فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با ابراز امیدواری از اینکه هرچه زودتر شرایط به روال عادی باز گردد؛ گسترش این نوع فعالیت‌ها را باب خوبی جهت توسعه تولیدات محتوا دانست که البته با مشکلاتی نیز همراه است که از جمله مشکلات این نوع فعالیت‌ها را فضای مجازی و اینترنت و محدودیت‌های آن عنوان کرد.

او در پایان با اشاره به اینکه هنوز از ناشران و نویسندگان آثاری به دست ما نرسیده است و اگر هم نویسندگانی شروع به نوشتن آثاری کرده باشند به ما اطلاع نداده‌اند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تا ماه‌های آینده آثاری هم در حوزه کرونا به چاپ برسد.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.