جنبش انصارالله یمن اعلام کرد پاسخ فرستاده سازمان ملل در یمن به سند راه حل فراگیر برای پایان جنگ را دریافت کردیم.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن اعلام کرد پاسخ فرستاده سازمان ملل متحد در یمن به سند راه حل فراگیر برای پایان دادن به جنگ و رفع کامل محاصره یمن که رهبری این کشور در صنعا فرستاده بود دریافت شده است.

محمدعلی الحوثی گفت: درحال بررسی پاسخ سازمان ملل در چارچوب تعامل با تلاش‌های مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل متحد در یمن برای برقراری صلح و زمینه چینی برای برگزاری مذاکرات جدید هستیم.

وی خاطرنشان کرد سند راه حل فراگیر هیچ شروط خاصی ندارد و فقط بیانگر آرمان‌های ملت یمن به سوی صلح عادلانه و توقف تجاوزگری، برداشتن محاصره و اتخاذ تدابیر انسانی و اقتصادی اولویت ملت و دروازه واقعی صلح است.

محمد علی الحوثی همچنین از پیامی که یمن در پاسخ به نامه پیشین مارتین گریفیث فرستاده بود پرده برداشت که در آن شورای سیاسی و همه طرف‌های میهنی بر تمایل خود برای برقراری صلح و حمایت از تلاش‌هایی در این زمینه تاکید کرده بودند.

الحوثی گفت: این سند سه محور دارد که شامل پایان دادن به جنگ، آتش بس و نیز پایان دادن به محاصره و تدابیر اقتصادی و انسانی است.

وی تاکید کرد این سند در چارچوب حمایت مستمر از تلاش‌های سازمان ملل متحد برای توقف تجاوز به یمن و در راستای تلاش‌های پیاپی انصارالله برای برقراری صلح و پایان دادن به بزرگ‌ترین بحران بشری است که بر اساس توصیف سازمان ملل، جهان به خود دیده است.

الحوثی خاطرنشان کرد راه حل صحیح باید فراگیر باشد آن هم بر اساس آنچه در سند راه حل فراگیر آمده است که با همه قوانین بین المللی تطابق دارد.

او تاکید کرد این سند منصفانه است و راه حلی برای پایان دادن به جنگ کشور‌های ائتلاف علیه جمهوری یمن و برای تضمین حاکیمت و استقلال یمن و امنیت و استقرار منطقه ارائه داده است همچنان که راه حلی جامع برای همه یمنی هاست، زیرا گزینه دموکراسی از طریق همه پرسی را انتخاب کرده است که روشی برای یکسره کردن اختلافات سیاسی بین گروه‌های سیاسی یمن است.

وی در پایان اظهارت خود گفت: به صورت خلاصه می‌توان گفت این سند به طور کلی بر عقلانیتی آشکار تاکید دارد و به دور از مبالغه یا سردرگمی است همچنان که نشانگر دستاورد‌های سیاسی محرزی نیست بلکه راه حلی ارائه می‌کند که جوابگوی حداقل خواسته‌های ملت یمن باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار