رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، توقف تجاوزگری دشمن را از اولویت‌های مردم کشورش عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه خبری المیادین، محمد علی الحوثی، رئیس کمیته عالی انقلاب یمن امروز در سخنانی گفت توقف تجاوزگری دشمن و اتخاذ تدابیر بشردوستانه و اقتصادی، در اولویت مردم این کشور بوده و به نوعی دروازه صلح محسوب می‌شود.

وی همچنین با انتشار توییتی، از بررسی پاسخ فرستاده سازمان ملل در خصوص راه حل همه جانبه خبر داد. محمد علی الحوثی گفت: پاسخ فرستاده سازمان ملل در خصوص سند راه حل همه جانبه به دستمان رسید و اکنون در حال بررسی آن هستیم.

وی در ادامه نوشت: تأکید می‌کنیم توقف تجاوزگری، اتخاذ تدابیر بشردوستانه و اقتصادی اولویت ملت بوده و دروازه واقعی صلح محسوب می‌شود. آنچه ما در سند راه حل همه جانبه ارائه دادیم، دارای هیچ شرط خاصی نبوده و تنها بیانگر امید ملت به صلحی عادلانه است.

گروه انصارالله یمن در تاریخ ۸ آوریل اعلام کرد یک چشم انداز ملی و همه جانبه را به سازمان ملل ارائه داده که در آن بر توقف همه جانبه جنگ در سرزمین‌های یمن تأکید دارد.

انصارالله گفته بود: ما به فرستاده سازمان ملل چشم انداز خود را برای توقف نهایی (جنگ) ارائه دادیم. ما امروز به آن‌ها توضیح داده و اعلام کردیم این کار مبتنی بر راه حل‌های تکمیلی است؛ چرا که راه حل‌های جزئی، شهروندان و ملت را در اولویت خود قرار نمی‌دهد و چشم انداز اقتصادی و استقلال و حاکمیت کشور را تأمین نخواهد کرد. به همین خاطر، نمی‌توان آن را مورد پذیرش قرار داد.

انصارالله همچنین اعلام کرده بود: هر راه حلی پس از آنکه بر سر آن توافق شد، باید به همه پرسی مردم گذاشته شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار