نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز با بیان اینکه قدرت گاهی در ابزار و تکنولوژی است که باید در این راستا اقدام کنیم و به آن دست یابیم، گفت: قدرت اراده و ایمان و نیروی باطنی ارتشی‌های ماست که این مسئله مسلما بر تکنولوژی غلبه می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، آیت الله لطف الله دژکام در دیدار با جانشین نیروی زمینی ارتش در استان فارس، با اشاره به رزمایش کمک مومنانه مطرح شده از سوی رهبری معظم، اصل این قضیه را اخلاص دانست و گفت: همانگونه که حضرت علی (ع) در دل شب به مردم کمک رسانی می‌کرد و کسی نمی‌دانست او کیست، امروز هم بعد از ۱۴۰۰ سال کار او که با اخلاص بوده همچنان کرد و جلوه دارد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام بیان کرد: انقلاب اسلامی ایران در آغاز حرکت خود با وجود اینکه از نظر محاسبات بین‌المللی به عنوان کشوری که بتواند تغییری ایجاد کند به حساب آورده نمی‌شد و حتی در داخل کشور نیز بسیاری مردد بودند که سرانجام این حرکت چه می‌شود، اما واقعیتی که وجود دارد اینست که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی در نظام بین‌الملل تغییراتی را به وجود آورده که بسیار مهم و کلیدی است.

او افزود: عمده آن چیزی که ما از دسته بندی قدرت‌های جهانی پیش از انقلاب و به طور مشخص بلوک شرق و غرب داشتیم امروز به خاطر انقلاب اسلامی به هم ریخته است و اگر انقلاب اسلامی رخ نمی‌داد دنیا به شکل دیگر و در چارچوب دیگری کار می‌کرد.

امام جمعه شیراز عنوان کرد: هر چند هنوز هم قدرت‌مندان و زورمداران عالم متوجه عمق این قضیه نیستند، اما انقلاب اسلامی ایران همانند آب عمل کرده که نفوذ می‌کند در حالیکه بسیاری متوجه نیستند، اما به مرور که همانند سیل شد و معادلات را به صورت بنیادین برهم زد قضیه را متوجه می‌شوند.

آیت‌الله دژکام ادامه داد: مقام معظم رهبری نیز در سخنرانی آغاز سال خود بر روی مسئله‌ای که محور این حرکت باید باشد تاکید کردند و فرمودند که نظام در همه جهات باید قوی شود. یکی از این محور‌های مهم قوی شدن قدرت نظامی است. قاعدتا ما باید در بعد نظامی از آن چه که امروز هستیم روز به روز قوی‌تر شویم.

او با بیان اینکه قدرت گاهی در ابزار و تکنولوژی است که باید در این راستا اقدام کنیم و به آن دست یابیم، گفت:، اما یک جهت قوت که امروز در ارتش ما چشمگیر است، قدرت اراده و ایمان و نیروی باطنی ارتشی‌های ماست که این مسئله مسلما بر تکنولوژی غلبه می‌کند.

نماینده، ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرد: شرایط صلح شرایطی است که باید برای نیروی خود آمادگی‌های لازم را ایجاد کنیم که اگر اتفاقی رخ داد در آن زمان به ریزش نیرو در میدان منتهی نشود بلکه قدرت، قوت و اراده نیروی خود را به رخ دشمن بکشیم.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: اگر صحنه‌ای پیش بیاید، مطمئن هستم که جوانان امروز ما کمتر از جوانان دوره جنگ نیستند، رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی‌های اخیر خود به این مسئله بار‌ها اشاره فرموده‌اند البته شاید در نظر برخی افراد این حرف ادعا به نظر برسد، اما انصافا در قضیه کرونا که پیش آمد تیم پزشکی ما نشان دادند که ایستاده‌اند.

او افزود: ما گاهی در تحلیل مسائل قسمت‌هایی که کمبود داریم را برجسته نمی‌کنیم، ولی ایران بعد از ۴۰ سال تحریم و در اوج تحریم‌ها وارد قضیه کرونا شد.

امام جمعه شیراز با اشاره به برتری ایران در ماجرای کرونا نسبت به کشور‌های پیشرفته، گفت: این یک مسئله‌ای است که باید مدنظر قرار دهیم، مثلا آلمان یکی از بزرگ‌ترین منابع پولی دنیا را در اختیار داشته و پس از جنگ جهانی دوم نه جنگ داشته است و نه تحریم بوده یا کانادا و ما قابل قیاس با آن‌ها نیستیم، اما مقایسه رسمی سازمان بهداشت جهانی ما را جز ۴ کشور اول در موفقیت مبارزه با این بحران نشان می‌دهد.

او، به ماه مبارک رمضان و فریضه روزه هم اشاره و عنوان کرد: در آستانه ماه مبارک رمضان هستیم، یکسری کار‌های فرهنگی و معنوی را باید تشویق کنیم و در این ماه مبارک که در پیش رو داریم حس و حال معنوی و توجه به خدای متعال را افزایش دهیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه توجه به خدا گاهی فقط به صورت زبانی است، اما وقتی در دل باشد ارزش دارد و قابل اندازه گیری است، گفت: مثلا در عرصه کار اجتماعی و مسئله کرونا خدماتی انجام می‌شود، یکی به فکر خدمت رساندن است و دیگری فقط به دنبال آنست که بگوید من انجام داده‌ام و این من یعنی یاد خدا در کار نیست، کار که برای خدا باشد خداوند هم در دنیا هم در آخرت برای انسان خیر جور می‌کند، اما بعضی افراد صبر ندارند و در کار، خدا را فراموش می‌کنند و خود را می‌بینند و اوضاع مطلوب نخواهد بود.

آیت‌الله دژکام ضمن قدردانی از زحمات ارتش در ایجاد نقاهتگاه و بیمارستان ویژه کرونایی‌ها، بیان کرد: ارتش ما در نقاهتگاه و بیمارستان‌ها تخت خالی و آماده داشت یا ونتیلاتور (Ventilator) که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها یکدیگر را متهم به دزدیدن می‌کنند را تولید کرد و این مایه افتخار است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار