سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۵۶ مرکز جامع سلامت دانشگاهی و غیر دانشگاهی در همراهی با مراکز بیمارستانی کار نمونه گیری مبتلایان به کرونا ویروس را به عهده خواهند داشت.

علی احسان پور سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: با توجه به سیر صعودی شیوع کرونا ویروس، با برنامه ریزی‌های صورت گرفته، علاوه بر نمونه گیری در بیمارستان‌های معین استان خوزستان، از این پس اقدامات شناسایی و نمونه گیری در مراکز جامع سلامت ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته انجام خواهد شد.

او بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی، ۱۹ مرکز ۲۴ ساعته دانشگاهی و ۱۶ مرکز ۱۶ ساعته غیردانشگاهی برای اقدامات تشخیصی و نمونه گیری آماده شده که اکنون از این تعداد ۲۰ مرکز ۱۶ ساعته دانشگاهی و ۶ مرکز ۲۴ ساعته فعال هستند و سایر مراکز برحسب نیاز آغاز بکار خواهند کرد.

احسان پور با بیان اینکه نمونه‌ها از همه شهرستان‌ها جهت تشخیص به ۲ آزمایشگاه تشخیصی کرونا ویروس در مرکز استان ارجاع می‌شوند، اظهار داشت: حداکثر زمان پاسخ دهی این ۲ آزمایشگاه، پس از تحویل نمونه ها، ۱۲ ساعت است و هر آزمایشگاه ظرفیت انجام و پاسخدهی به بیش از ۳۰۰ نمونه در روز را دارد.

او ادامه داد: با توجه به احتمال بروز بالای بیماری در اردیبهشت ماه، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور به عنوان دانشگاه مادر متولی سلامت استان، ظرفیت‌های بیشتری را برای مقابله و خدمت رسانی به هم استانی‌های عزیز فراهم کرده که براساس برنامه ریزی‌های انجام شده و در صورت نیاز به تدریج فعال خواهند شد.

احسان پور تصریح کرد: به دستور فرهاد ابول نژادیان ریاست دانشگاه علوم پزشکی اهواز، همه نیرو‌های دانشگاه فعال بوده و در حال خدمات دهی به هم استانی‌ها هستند و لازم است مردم ضمن رعایت توصیه‌های بهداشتی، آمادگی مواجهه با موج گسترده بیماری را در روز‌های آتی داشته باشند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.