مدیر بیمارستان شهدای نفت و شهید چمران سوسنگرد از نسبت به رشد ۲ برابری ابتلا به ویروس کرونا در خوزستان در مقایسه با سیر نزولی دیگر استان‌های کشور ابراز نگرانی کرد.

محمد ساعدی مدیر بیمارستان شهدای نفت و شهید چمران سوسنگرد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: همراه با تلاش‌های مضاعف بهداشت و درمان و با وجود چالش‌های بهداشتی و درمانی و درون سازمانی موجود، تعداد مبتلایان به بیماری ویروس کرونا قابل ملاحظه است و جای تامل دارد.

او افزود: رشد ۲ برابری آمار مبتلایان در استان خوزستان در مقایسه با سیر نزولی آمار بهبود مبتلایان در کشور و دیگر استان هاجای بسی نگرانی وجود دارد که مستلزم بحث و تجدید نظر شورای سلامت استان خوزستان و متولیان امر است، ضمن اینکه از آمار موجود زنجیره تعریف شده از سوی  شورای سلامت استان و نحوه نظارت و عملکرد متولیان امر معیوب بوده و باید شاکله عملکردی خود و بدنه آن را ترمیم کنند.

ساعدی اظهار داشت: سازمان ها، ارگان‌ها و تشکلات دولتی علیرغم تصمیمات مقامات کشوری، مشارکت کم رنگ و نامحسوسی در استان از خود نشان می‌دهد و بیش‌تر تصمیماتی که برای مشارکت اتخاذ کرده اند، امروزه جمعیت هلال احمر، صنعت ومعدن نیرو‌های انتظامی و امنیتی و... در بحران موجود مشارکتی نداشته یا مشارکت آن‌ها نا محسوس و ناملموس و مثمر ثمر نبود و نیست و رغبت و تمایلی جهت ورود به صحنه ندارند.

این کارشناس پرستاری تصریح کرد: امروزه در بیش‌تر شهرستان‌ها موارد مثبت و مشکوک موجود بدون علامت بالینی در قرنطینه‌های خانگی بسر می‌برند که بدلیل آشنایی نداشتن با اصول قرنطینگی و رعایت اصول بهداشتی غیر موفق عملکرد کرده و خود موجب آلودگی و منبع انتشار ویروس می‌شوند.

مدیر بیمارستان شهدای نفت و شهید چمران سوسنگرد بیان داشت: در بیش‌تر شهرستان‌ها متولی خاص و واقف بر تعهد خود بر راه اندازی نقاهتگاه موجود نبوده و بیماران بعداز ترخیص رهسپار منازل خود می‌شوند و مورد عیادت قرار می‌گیرند و متولی امر که ظاهرا در برخی شهرستان‌ها سپاه بوده نتوانست این مسئولیت محوله را به سرانجام برساند و شبکه‌های بهداشت و درمان نتوانسته خود در این امر پیش قدم شود.

محمد ساعدی ادامه داد: شورای سلامت در بیشتر شهرستان‌ها امر را بی اهمیت تلقی نموده و فقط به جلسات در فرمانداری‌ها اکتفا کرده اند و هرگونه فعالیت میدانی در سطح شهرستان خود نداشته اند و این شورا نتوانست دیگر سازمان‌ها و ادارات را با بهداشت و درمان همراهی نماید و از بهداشت و درمان پشتیبانی کنند.

او گفت: سهم بزرگ فرهنگ حاکم بر مردم و جوامع خوزستان و زندگی عشایری و پایبندی به آداب و رسوم مخصوص و اجتناب ناپذیر مزید بر علت است که این امر نیز می‌تواند از طریق مراکز تبلیغاتی و توجیه عموم مردم اصلاح نمود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.