رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر از اثربخشی عالی و ایده آل سازه‌های آبخیزداری در شهرستان مهدیشهر خبر داد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، عبدوس رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر از اثربخشی عالی و ایده آل سازه‌های آبخیزداری در شهرستان مهدیشهر خبر داد و گفت: اکثر بند‌های سنگ و ملات و بند‌های خاکی آبگیری خوبی داشته و سرریز نموده اند و اراضی کشاورزی پایین دست بند از آب خروجی لوله تخلیه و سرریز بند‌ها مشروب می‌شوند و اظهار امیدواری نمود ضمن تغذیه مناسب سفره‌های زیر زمینی، کشاورزان و باغداران در بهار و حتی تابستان نیاز به استفاده از آب چاه نداشته که کمک شایانی به آب‌های زیر زمینی خواهد شد.

او عنوان نمود: تاکنون هیچگونه گزارش جاری شدن سیل و خسارت به اراضی کشاورزی و روستا‌ها در شهرستان نداشتیم و خوشبختانه بارندگی‌های بسیار خوبی را شاهد بودیم که بیشتر نزولات به صورت برف و بارش نم نم باران بوده است.

حمید رضا عبدوس یاد آور شد: برای اجرای طرح‌های آبخیزداری و مدیریت سیلاب‌ها در عرصه‌های شهرستان مهدیشهر بیش از ۷۷ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی مهدیشهر در پایان افزود: کنترل و کاهش فرسایش خاک، کنترل و مهار سیلاب، حفظ و تقویت و گسترش پوشش گیاهی، تغذیه سفره‌های آب زیرزمینی، کاهش اثرات خشکسالی از اهداف مهم اجرای طرح‌های آبخیزداری این شهرستان است.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.