رئیس اداره منابع طبیعی و‌آبخیزداری دامغان از تولید بیش از ۳۴۰ هزار اصله نهال بیابانی درایستگاه تثبیت شن و بیابانزدایی حسن آباد دامغان در سال ۹۸ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی اکبر عباسی راد رئیس اداره منابع طبیعی و‌آبخیزداری دامغان گفت: در سال گذشته در ایستگاه تثبیت شن و بیابانزدایی حسن آباد دامغان بیش از ۴۰ هزار اصله نهال گلدانی و بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال ریشه‌ای تولید که علاوه بر استفاده در پروژه‌های بیابانزدایی شهرستان به سایر نقاط استان نیز ارسال گردیده است.

او افزود: نهال‌های تولید شده از گونه‌های تاغ و آتریپلکس می‌باشد که نقش بسزایی در حفظ و توسعه فضای سبز و جلوگیری از پیشروی بیابان دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و‌آبخیزداری دامغان با بیان اینکه سازگاری با شرایط آب و هوایی منطقه و نیاز کم به آب از دلایل انتخاب این گیاه در اراضی بیابانی شهرستان است، تصریح کرد: مقابله با ریزگرد‌ها، جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از هجوم ماسه‌های روان به روستا، اصلاح و احیای مناطق بیابانی و مراتع تخریب شده از جمله اهداف تولید این گونه نهال‌هاست.

علی اکبر عباسی راد یادآور شد:گونه‌های مذکور به عنوان گونه‌های مقاوم در رویشگاه‌های مختلف بصورت طبیعی و توده‌های کم و بیش انبوه و پراکنده‌ای در مناطق بیابانی شهرستان وجود دارد.

 ۶۷۱ هزار هکتار از مساحت شهرستان را عرصه‌های کویری و بیابانی تشکیل می‌دهد که حدود نیمی از وسعت شهرستان می‌باشد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار