رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی آذربایجان غربی گفت: تا برچیده شدن بیماری کرونا فعالیت پنج تخصص پزشکی و درمانگاه‌های شبانه روزی عمومی و دندانپزشکی الزامی است.

ناصر عبایی رئیس سازمان نظام پزشکی شهرستان ارومیه و شورای هماهنگی نظام پزشکی آذربایجان غربی، در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  ارومیه، اظهار کرد: در راستای طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، فعالیت مطب پزشکان متخصص عفونی، داخلی، زنان و کودکان و فوق تخصص ریه و درمانگاه‌های شبانه روزی عمومی و همچنین درمانگاه‌های دندانپزشکی با اولویت ارائه خدمات اورژانسی الزامی است.
 
رئیس شورای هماهنگی نظام پزشکی آذربایجان غربی افزود: بر اساس بخشنامه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی آذربایجان غربی بر الزامی بودن فعالیت موسسات رادیولوژی و سونوگرافی و مراکز تصویربرداری و آزمایشگاه‌های تشخیص طبی بر اساس پروانه بهره برداری تاکید شده است.
 
عبایی بیان کرد: فعالیت سایر مراکز درمانی، و توانبخشی و مطب ها‌ی پزشکی نیز براساس این بخش نامه با رعایت کامل دستورالعمل‌های پزشکی و مراقبت فردی آزاد است.
 
او با اشاره به روند صعودی بیماری کرونا در استان آذربایجان غربی از مردم استان خواست: برای جلوگیری شیوع این بیماری ضمن رعایت مفاد طرح فاصله گذاری هوشمند اجتماعی، از حضور غیر ضروری در اماکن عمومی خودداری کنند.
 
بیش از ۶ هزار نفر پزشک، دندانپزشک و دارو ساز، در سازمان نظام پزشکی استان عضویت دارند که از این تعداد ۳ هزار و ۵۰۰ نفر از شهرستان ارومیه هستند.
 
انتهای پیام/ ن م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.