راضی زاده درباره تولید ماسک و گان پزشکی در کارگاه‌های خرد و خانگی بنیاد برکت توضیحاتی داد.

رضا راضی زاده معاون توسعه کارآفرینی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: بنیاد برکت پس از شیوع ویروس کرونا در کشور همه امکانات خود را بسیج کرد.

او با بیان اینکه کارگاه‌های خرد و خانگی بنیاد برکت به ویژه کارگاه‌های خیاطی با تغییرات کوچکی که کارآفرینان بنیاد ایجاد کردند، برای تولید اقلام بهداشتی آماده شد، گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ کارگاه خیاطی در کشور از طریق روش‌های اجتماع محور ایجاد شده است.

راضی زاده گفت: اغلب این کارگاه‌ها با توجه به نیاز کشور تولیدات خود را به سمت تولید ماسک و گان پزشکی سوق دادند.

معاون توسعه کارآفرینی بنیاد برکت با بیان اینکه تاکنون ۴ میلیون ماسک در این کارگاه‌ها در سراسر کشور تولید شده است، ادامه داد: بیش از ۱۳۴ هزار روپوش پزشکی و بهداشتی تولید شده است.

او تصریح کرد: حدود ۲۶ هزار لیتر مواد ضدغفونی کننده در گارگاه‌های ایجاد شده توسط بنیاد برکت ایجاد شده است.

راضی زاده با بیان اینکه روزانه حدود ۷۰ هزار ماسک در این کارگاه‌ها تولید می‌شود، گفت: روزانه بیش از ۳ هزار و ۵۰۰ گان پزشکی تولید می‌شود.

او بیان کرد: در حال حاضر بنیاد برکت در منطقه هرندی تهران حدود ۱۴ کارگاه فعال تولید ماسک و گان پزشکی  دارد.

راضی زاده با بیان اینکه عمده کارگاه‌های این منطقه در زمینه تولیدات پوشاک فعالیت می‌کردند، ادامه داد: با توجه به نیازی که در کشور ایجاد شد، کارگاه‌های تولیدی محله هرندی خط تولیدی خود را تغییر دادند و در حال حاضر اقلام بهداشتی تولید می‌کنند.

معاون توسعه کارآفرینی بنیاد برکت با بیان اینکه بنیاد برکت از اوایل سال ۹۷ با ورود به منطقه هرندی تاکنون ۳۰۰ طرح اشتغالزایی ایجاد کرده است و تا پایان سال این طرح‌ها را به هزار طرح خواهد رساند، افزود: تمام افرادی که در این کارگاه‌ها مشغول فعالیت هستند، از ساکنان این منطقه‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۲۹ فروردين ۱۳۹۹
گان صورت بمراتب از ماسك مؤثرتره
آخرین اخبار