مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هفتم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز بیست و هفتم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

کشف ۱۰۰ کیلو تریاک در یک عملیات مشترک پلیسی

سرهنگ "غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند سوداگران مرگ در حال انتقال محموله‌ای در محور‌های مواصلاتی استان هرمزگان می‌باشند که بلافاصله با پلیس مبارزه با مواد مخدر آن استان هماهنگ و موضوع را اطلاع دادند.

اوافزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر "هرمزگان" نیز بلافاصله وارد عمل شدند و کامیون کشنده حامل مواد مخدر را توقیف کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۱۰۰ کیلو تریاک کشف و ۲ سوداگر مرگ نیز دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی با ابر آسیب اعتیاد و سوداگران مرگ مقابله می‌کند و اجازه جولان به اینگونه افراد هرگز داده نخواهد شد.
 

دستگیری کلاهبردار متواری با ۱۱۰ فقره کلاهبرداری در اصفهان

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی شکایت ۲ نفر از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آن ها، تحقیقات در این زمینه توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان انجام شد.

او افزود: در بررسی‌های دقیق صورت گرفته مشخص شد شاکیان، اقدام به ثبت آگهی فروش یک عدد یخچال و یک عدد کولر گازی و ۲ تخته فرش ابریشمی به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال در سایت دیوار کرده و فردی طی تماس با آن‌ها اعلام می‌کند قصد خرید کالا‌ها را دارد و آنان را جهت انتقال کالا‌ها به منزلش راهنمایی می‌کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان ادامه داد: متهم پس از تحویل گرفتن کالا‌ها فروشندگان را مقابل درب منزل برای آوردن مبلغ مورد نظر منتظر می‌گذارد و در این حین کالا‌ها را از درب دیگری سوار خودرو کرده و از محل متواری می‌شود و خریداران پس از مدتی انتظار متوجه متواری شدن فروشنده و کلاهبرداری صورت گرفته می‌شوند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه متهم برای عملی کردن نقشه خود اقدام به اجاره کردن منازلی که دارای دو درب مجزا بودند به صورت ساعتی می‌کرده اظهار داشت: کارآگاهان با انجام یک سری اقدامات علمی و تخصصی هویت اصلی متهم را شناسایی کرده و در یک عملیات ویژه و ضربتی وی را دستگیر کردند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: در تحقیقات صورت گرفته و استعلام‌های انجام یافته مشخص شد متهم دارای ۱۱۰ فقره پرونده کلاهبرداری است به گونه‌ای که در یکی از شعبات کیفری استان به ۶ فقره پرونده و هر کدام ۸ سال حبس محکوم شده و در شعبه‌ای دیگر نیز دارای ۶۷ نفر شاکی است.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان تصریح کرد: در اکثر پرونده‌ها متهم ابتدا اقدام به درخواست خرید کالا از مال باختگان کرده و پس از دریافت کالا بدون پرداخت وجهی از محل متواری می‌شده است.

سرهنگ ترکیان، عدم آشنایی به قانون و مقررات خرید و فروش در فضای مجازی و اعتماد بی جا و بدون بررسی و استعلام لازم و تحویل کالا بدون دریافت وجه آن به خریداران غیر واقعی را از جمله زمینه‌های وقوع این گونه کلاهبرداری‌ها عنوان کرد.

این مقام انتظامی در خصوص اجاره منازل به افراد مجرم و کلاهبردار نیز هشدار داد و اظهار داشت: متاسفانه برخی افراد سود جو بدون هیچگونه قانون و ضابطه‌ای منازل خود را بصورت ساعتی و یا روزانه اجاره می‌دهند که علاوه بر ایجاد مشکلات اجتماعی باعث بهره برداری مجرمان و کلاهبرداران می‌شود بنابر این لازم است تا به این افراد هشدار دهیم که آن‌ها هم به نوعی در وقوع جرایم در منازلشان شریک هستند و بایستی در برابر قانون پاسخگو باشند.
 

دستگیری فروشنده مواد حرفه‌ای و دستگیری برادران سارق در کاشان

سرهنگ پاسدار علی قربانی فرمانده انتظامی شهرستان کاشان، گفت: ماموران کلانتری مشکات این فرماندهی بدنبال اخبار رسیده مبنی بر اینکه فردی در سطح شهر مشکات اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کند موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

او، افزود: ماموران در هماهنگی با مقام قضایی و انجام یک سری اقدامات اطلاعاتی و پلیسی عامل فروش را شناسایی و در بازرسی کرد که از مخفیگاه وی مقدار ۲ کیلو و ۵۰۰ گرم انواع مواد مخدر شامل تریاک، هروئین و سایر انواع مواد مخدر آماده عرضه را به همراه آلات و ادوات استعمال و توزین مواد مخدر کشف و ضبط کردند.
به گفته او، متهم به همراه پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.

فرمانده انتظامی کاشان، در ادامه با اشاره به دستگیری برادران سارق خودرو و مغازه در این شهرستان یادآورشد: بدنبال وقوع یک مورد سرقت خودرو پراید در سطح شهر کاشان شناسایی و دستگیری سارق یا سارقین در دستور کار ماموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ قربانی، تصریح کرد: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی موفق شدند دو نفر سارق حرفه‌ای را شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضایی در یک عملیات ضربتی دستگیر و به پلیس آگاهی شهرستان منتقل کنند.

او، افزود: مقادیر زیادی اموال و قطعات خودرو مسروقه و مواد خوراکی و شوینده سرقت شده از سطح مغازه‌ها و سوپر مارکت‌های سطح شهر کاشان در بازرسی از مخفیگاه متهمان کشف و ضبط شد.

به گفته او، اموال مسروقه به ارزش تقریبی بیش از ۲ میلیارد و پانصد میلیون ریال است.
فرمانده انتظامی شهرستان کاشان در پایان با تاکید بر مبارزه قاطع با گروه‌های مجرمانه در دستور کار قرار داشتن جدی کارکنان این فرماندهی از شهروندان درخواست کرد برای پیشگیری موثر در این زمینه ضمن تجهیز خودرو و وسایل نقلیه به وسایل ایمنی، هر گونه موارد مشکوک را با پلیس ۱۱۰ در میان بگذارند.
 

دستگیری ۲۳ نفر از عاملان انتشار اکاذیب بیماری کرونا

سرهنگ "محمد حسن اسماعیلی" رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: در پی رصد اطلاعاتی پلیس امنیت عمومی مشخص شد افرادی در فضای مجازی اقدام به انتشار اکاذیب در خصوص بیماری کرونا می‌کنند و باعث تشویش اذهان عمومی شده اند که وارد عمل شدند.

او افزود: در این رابطه ۲۳ نفر از این افراد که اقدام به بارگذاری و انتشار اخبار کذب و تشویش آمیز در فضای مجازی می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس امنیت عمومی اصفهان خاطر نشان کرد: نیروی انتظامی شبانه روز با مخلان نظم و امنیت عمومی و برهم زنندگان آسایش عمومی مردم در فضای مجازی و فضای واقعی برخورد قاطع و قانونی می‌کنند.
 

کشف بیش از ۶ هزار لیتر شیر تقلبی در "فلاورجان

سرهنگ "حسن نیکبخت گفت: ماموران فرماندهی انتظامی شهرستان فلاورجان با اشرافیت اطلاعاتی خود از خریدوفروش شیر تقلبی در یکی از محلات شهرستان مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از انجام تحقیقات علمی و تخصصی و کسب اطلاعات لازم با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات ضربتی به همراه عوامل شبکه دامپزشکی شهرستان به محل ایستگاه شیررفته و در بازرسی یک دستگاه خودروی کامیون تانکردار حامل شیر تقلبی را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از کشف ۶ هزار و ۶۲۵ لیتر شیر تقلبی در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: در این رابطه سه نفر دستگیر و همراه پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل شدند.
 

فروشندگان مجازی "گل دستگیر شدند

سرهنگ"غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان اظهار داشت: با تلاش ماموران اداره فضای مجازی پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مشخص شد ۲ فرد در فضای مجازی اقدام به فروش ماده مخدر گل می‌کنند که وارد عمل شدند.

او افزود: پس از انجام یکسری تحقیقات مخفیگاه هر ۲ متهم کشف و در عملیاتی غافلیگرانه دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده که این ماده مخدر را با قیمت بالایی به مصرف کنندگان که بیشتر جوانان بودند می‌فروختند تحویل مراجع قضائی شدند.

او افزود: برخی از افراد سود جو تبلیغات گسترده‌ای مبنی بر عدم اعتیاد آور بودن این نوع ماده افیونی بخصوص در بین جوانان انجام داده اند، در حالی که این ماده مخدر بسیارخطرناک، توهم زا و دارای اعتیاد آوری بالایی می‌باشد که نیاز است از روش‌های مختلف خطرات ناشی از مصرف گل بخصوص در بین جوانان جامعه اطلاع رسانی شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان اصفهان در پایان گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شبانه روزی با تبلیغات و خرید و فروش مواد مخدر در فضای مجازی برخورد می‌کنند و لازم است خانواده‌ها نیز سطح اطلاعات خود را در خصوص خطرات ناشی از مصرف مواد مخدر را بالا برده و بیشتر مراقب فرزندان خود باشند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.