مهم‌ترین حوادث امروز بیست و چهارم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز بیست و چهارم فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

پلمب ۶۵ واحد صنفی متخلف در"برخوار

سرهنگ "غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان برخواربا اعلام این خبر اظهار داشت: در پی مصوبات جلسات با موضوع پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان در خصوص تعطیلی واحد‌های صنفی تا اطلاع ثانوی، موضوع نظارت بر نحوه فعالیت تمامی واحد‌های صنفی درسطح شهرستان در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی و واحد‌های گشت انتظامی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی و گشت انتظامی شهرستان بر نحوه فعالیت تمامی واحد‌های صنفی به صورت ۲۴ ساعته نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می‌دهند.

او در ادامه با اشاره به ارائه ۴۷۰ مورد تذکر به واحد‌های صنفی بیان داشت: از ابتدای اجرایی شدن مصوبات ستاد مرکزی مبارزه با شیوع ویروس کرونا در فروردین ماه، تعداد ۶۵ واحد صنفی که برخلاف دستورالعمل‌های صادره اقدام به فعالیت کرده بودند مورد شناسایی قرار گرفته و با همکاری بازرسان اتاق اصناف پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار در پایان خاطر نشان کرد:به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده‌ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند و با هرگونه قانون شکنی در این خصوص برخورد قاطع و قانونی می‌شود.
 

کلاهبرداری تلگرامی از نوجوانان

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: در پی مراجعه یک نوجوان به پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان و ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر کلاهبرداری شخصی ناشناس از وی به بهانه فروش اکانت بازی آنلاین، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

او افزود: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد شاکی در تلگرام با آگهی جعلی فروش اکانت بازی آنلاین با تخفیف ویژه مواجه شده که پس از تماس با آگهی دهنده و دریافت شماره کارت اقدام به واریز مبلغ ۵ میلیون ریال به حساب وی می‌کند، اما نه تنها هیچ چیزی دریافت نکرده بلکه فروشنده نیز پاسخگوی تماس وی نبوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان کرد: کارشناسان با انجام تحقیقات پلیسی و جستجو‌های علمی در فضای سایبر سرانجام موفق شدند، متهم اصلی این پرونده را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ مرتضوی عنوان داشت: متهم در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به جرم خود اقرار کرد که در این خصوص پرونده تشکیل و وی جهت اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان در خاتمه اظهار داشت:به نوجوانان و جوانان که بیشترین کاربران بازی‌های آنلاین هستند توصیه می‌کنیم در خصوص خرید حساب‌های کاربری در هنگام تحویل پول به فروشنده، رمز عبور اکانت فروشنده را تحویل گرفته و سریعاً تمامی مشخصات را تغییر دهید، همچنین پس از تغییر رمز، اکانت را در گوشی خود سینک کنید.

 

کشف بیش از ۱۵ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اشاره به نام گذاری سال ۹۹ به نام سال "جهش تولید" گفت: بی تردید یکی از موانع اصلی جهش تولید در کشور ورود کالا‌های خارجی از راه قاچاق بوده که نیروی انتظامی نیز برای مبارزه با قاچاقچیان کالا عزم خود را جزم کرده است.

اوافزود: علی رغم اینکه در نوروز امسال ماموریت اصلی پلیس موضوع پیشگیری از بیماری کرونا و قطع زنجیره انتقال آن بود، اما با این وجود ضمن برقراری و حفظ نظم و امنیت شهرستان شاهد توفیقات و دستاورد‌های خوبی در زمینه کشف کالا‌های خارجی قاچاق بودیم.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم عنوان کرد: به لطف خدا و تلاش‌ها و اقدامات هوشمندانه صورت گرفته طی عملیات ماموران انتظامی و ایست بازرسی شهید رئیسیان در نیمه اول فروردین ماه سال جاری ۱۰ محموله انواع کالا‌های خارجی قاچاق که برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش آن‌ها ۱۵ میلیارد و ۳۴۸ میلیون ریال اعلام شده کشف شد.

سرهنگ قرقانی اظهار داشت: عمده کالا‌های قاچاق کشف شده شامل پارچه، چوب و زغال بلوط، لوازم و ابزار آلات صنعتی، موتورسیکلت، لوازم خانگی و قهوه ساز بودند که در این راستا ۸ دستگاه خودرو نیز توقیف و روانه پارکینگ شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم، با وجود ماموریت‌های زیاد پلیس در ایام نوروز کشف این میزان کالای قاچاق ظرف ۲ هفته اول آغازین سال را قابل تأمل عنوان کرد و اظهار داشت: در سالی که به نام جهش تولید نام گذاری شده، می‌طلبد که در زمینه مبارزه با قاچاق کالا نیز جهشی جدی صورت گرفته و دستگاه‌های مربوطه اقدامات خود در این حوزه را با شتاب بیشتری دنبال کنند.
 

پلمب منزل مسکونی فروشنده مواد مخدر در اصفهان

سرهنگ "غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان اظهار داشت: در پی وصول اخباری مبنی بر اینکه یک فروشنده افیونی منزل مسکونی خود را محل توزیع و پاتوق معتادان قرار داده، بررسی موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: پس از اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی لازم از محل بازرسی شد که ۱۰ معتاد حین مصرف دستگیر شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: منزل مسکونی توزیع کننده مواد مخدر که پاتوق معتادان نیز شده بود و نارضایتی اهالی محل را فراهم آورده بود با دستور قضائی پلمب شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان تاکید کرد: نیروی انتظامی با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد قاطع و قانونی می‌کند و شهروندان نیز در صورت مشاهده اینگونه موارد می‌توانند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند تا اقدامات لازم صورت پذیرد.
 

دستگیری باند سارقان کارگاه‌ها و کارخانجات صنعتی در "برخوار

سرهنگ" حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان در تشریح این خبر اظهار داشت: در پی وقوع چندین فقره سرقت از کارخانجات و کارگاه‌های شهرک صنعتی شهرستان "برخوار" موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرارگرفت.

او افزود: بررسی‌های دقیق به عمل آمده شخص شد این سرقت‌ها توسط اعضای یک باند حرفه‌ای صورت گرفته که با اطلاعات به دست آمده تحقیقات وسیع علمی و تخصصی برای دستگیری سارقان انجام گرفت.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: سرانجام با تلاش‌های ویژه صورت گرفته اعضای باند سارقان که ۳ نفر بودند در مخفیگاه خود دستگیر و به سرقت‌های از کارگاه‌ها و کارخانجات شهرک صنعتی شهرستان برخوار با استفاده از سلاح سرد و تهدید نگهبانان اقرار کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه از مخفیگاه متهمان یک تُن مغز پسته که از یک کارگاه تولید گز سرقت شده بود، یک عدد لپ تاب، ظروف مسی، کابل برق و تعدادی دوچرخه کشف شد اظهار داشت: ارزش اموال مسروقه کشف شده برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۲۰ میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی گفت: در این رابطه پرونده تشکیل و متهمان برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.