رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در نشست خبری مجازی گفت:در ناوگان اتوبوس رانی هزینه هر شهروند حدود ۳۰۰۰ تومان است، اما یک سوم این مبلغ از شهروندان دریافت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان ،نصر اصفهانی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شرکت واحد اتوبوسرانی از بدو تاسیس دچار چالش نبوده است. این شرکت در هیچ سالی آرام نبوده است و همیشه مشکلاتی وجود داشته و توقعاتی مطرح بوده است و همه سال وقتی افزایش قیمت را داشته ایم این چالش‌ها را داشته ایم.

او تاکید کرد: اتوبوسرانی اصفهان ۱۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال دارد و روزانه در شرایط عادی ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار مسافر را جا به جا می‌کند. میانگین دریافتی از شهروندان امروز ۷۰۰ تومان است که حداقل ۳۰۰ و حداکثر حدود ۱۱۰۰ تومان است. و در حال حاضرافزایش ۲۵ درصد کرایه اتوبوس مصوب شده است، البته که می‌دانیم آن‌هایی که از اتوبوس استفاده می‌کنند قشر ضعیف هستند، اما هزینه هر شهروند حدود ۳۰۰۰ تومان است، اما یک سوم این مبلغ از شهروند دریافت می‌شود. در حال حاضر ۷۰ درصد توسط مدیریت شهری پرداخت می‌شود و امیدواریم که انشا الله بتوانیم اتوبوسرانی اصفهان را کارآمد و به روز کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد:  عمر ناوگان اتوبوسرانی اصفهان ۸ تا ۱۰ سال است. ما باید ماهیانه ۱۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت کنیم و درآمد اتوبوسرانی نسبت به هزینه‌ها قابل مقایسه نیست و فقط ۳۰ درصد هزینه‌ها از طریق اتوبوسرانی تامین می‌شود. پس این مبلغ را باید سالیانه افزایش دهیم. شهر مانند یک موجود زنده است و نیازمند مشارکت مردم است در مسیر خدمت رسانی هستیم زیرا درآمد‌های عمده شهریاز محل مشارکت مردم است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: در شرایط فعلی تعداد مسافری که در اصفهان جا به جا می‌شود ۶۰ هزار نفر است در حالی که در شرایط عادی روزانه ششصد هزار مسافر جابه جا می‌شوند. در حال حاضر کمیته‌ای در شهرداری تحت عنوان تطبیق شرایط با بیماری کرونا داریم و در روز‌های گذشته به صورت هفتگی جلسه بر گزار می‌کند و جلسات خوبی برگزار می‌کند. شرایط را در اتوبوسرانی مجدد بررسی می‌کنیم و اگر با وجود شرایط فعلی شاید این مصوبه شورا به صورت تاخیری اجرا شود.
 
نصر اصفهانی تاکید کرد: افزایش ناوگان اتوبوسرانی ضروری است. زمانی برای خرید اتوبوس باید ۱۰۰ میلیون پرداخت می‌کردیم که ۸۳ میلیون آن را دولت پرداخت می‌کرد و مابقی را مدیریت شهری انجام می‌داد.

او  اظهار داشت: در اواخر سال گذشته ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای اصفهان خریداری شد که بخش اعظمی از اوراق مشارکت دولت استفاده شد. در اوراق مشارکت ۵۰ درصد توسط دولت و ۵۰ درصد توسط اتوبوسرانی اجرایی می‌شود. در سال ۹۹ نیز پیگیر این موضوع هستیم و سعی می‌کنیم که به صورت اوراق مشارکت پیش برویم و اگر حمایت دولت در کنار ما قرار بگیرد می‌توانیم قیمت بلیط ناوگان حمل و نقل عمومی را ثابت نگه داریم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از نمایندگان مجلس می‌خواهم که در خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی حتما در مجلس پیگیری داشته باشند تا تعهدات دولت در خصوص حمل و نقل عمومی محقق شود.
 

ضرورت تعدیل نیرو در شهرداری

 
نصر اصفهانی تاکید کرد: در خصوص نیرو‌های موجود در شهرداری باید بگوییم که در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر در شهرداری مرکزی و ۳۲۶۰ نفر در سازمان‌ها و مراکز تابعه شهری و حدود ۴۹۸۰ نفر نیز نیروی حجمی هستند که مجموع آن‌ها حدود ۱۲ هزار نفر است. به این جمع کارگران پیمان کار و بازنشستگان شهرداری که هنوز ارتباطاتی دارند را نیز باید اضافه کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: اینکه گفته می‌شود شهرداری اصفهان عیال وار هستند به دلیل ۲۰ هزار نیرویی است که به صورت نزدیک با شهرداری کار می‌کنند. امیدواریم شرایط به گونه‌ای پیش برود که فضا برای تعدیل نیرو فراهم شود. ضرورت دارد که سیستم چابک‌تر شود، اما ملاحظات در حال حاضر به گونه‌ای است که وجود این نیرو‌ها را فعلا باید در مدیریت شهری داشته باشیم.

او افزود: بدهی‌های شهرداری اصفهان در همان ابتدای دوره پنجم و از زمانی که شهردار اصفهان ابلاغ گرفتند در زمان معارفه بدهی‌های شهر اصفهان عددی حدود سه هزار میلیارد تومان بود که برخی وام و برخی سررسیدش به دوره ما می‌رسید. این بدهی‌ها که البته حاصل اقدامات شهر بوده است را سعی کرده ایم پرداخت کنیم؛ البته بدهی شهرداری‌ها نشان می‌دهد که فعالیت در شهر وجود داشته است و در حال حاضر با تدابیر اندیشه شده بدهی شهرداری اصفهان عدد و رقم بالایی نیست.

نصر اصفهانی تاکید کرد: در پایان سال ۹۸ حدود ۹۱ درصد بودجه محقق شد و اگر اتفاقی که از تهران قرار بود رخ بدهد ۱۰۰ درصد بودجه محقق می‌شد و این امردر سال ۹۹ اگر دولت همکاری را لازم را داشته باشد قطعا رقم خواهد خورد.

او گفت: بودجه سال ۹۹ حدود ۶ هزار میلیارد تومان مصوب شد که ۵۳۰۰ میلیارد تومان آن از طرف مناطق و شهرداری مرکزی و ۷۰۰ میلیارد توسط سازمان‌ها و مراکز وابسته فراهم می‌شود. البته با وجود این شرایط اندکی وضعیت نگران کننده است و اگر کاستی‌هایی داریم انشاالله در ادامه راه این کاستی‌ها جبران خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ما برای سال ۹۹ تعداد ۲۴۰ مورد طرح های مهم شهری، ۱۱۰ مورد طرح های شاخص شهری و ۱۵۰ مورد طرح منطقه‌ای و ۶۰ مورد طرح مستمر عمرانی داریم؛ و امیدواریم زمینه تحقق این طرحها  تصویب شود تا بتوانیم خدماتی را به شهروندان عزیز ارائه دهیم.
 

اما واگرهای ارگ جهان نما

 
نصر اصفهانی بیان کرد: در خصوص ارگ جهان نما باید اعلام کنم از زمانی که به مزایده گذاشته شد. افرادی از سراسر کشور در این مجموعه سرمایه گذاری کردند؛ و انتظار داشتند هرچه سریعتر این مکان آماده شود و در دوره‌های قبلی تلاش شد وضعیت فیزیکی و کالبدی مجموعه و سندی آن محقق شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: با توجه به قرار گرفتن این مجموعه در مرکز شهر انتظار رونق بیشتر می‌رفت، اما فعلا این اتفاق رخ نداده است. مدیریت شهری به شدت علاقه دارد که به این مجموعه کمک کند. امیدواریم خود هیات مدیره و افراد نیز واحد‌های خود را بهره برداری کنند تا رونق این مجموعه رقم بخورد. چراکه فعالیت واحد‌ها موجب رونق مجموعه می‌شود. تعهد شهرداری اصفهان را پیگیری خواهیم کرد و آنچه به عهده مدیریت شهری است انجام خواهد شد.

او ادامه داد: بافت فرسوده و بازآفرینی بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته و وزارت راه و شهرسازی این موضوع را پیگیری می‌کند هرچند وزارت راه و شهرسازی در این زمینه از نظر بودجه‌ای کمک اندکی کرده، اما مدیریت شهری تلاش دارد تا پروژه‌های محرک توسعه را تعریف کند. مدیریت شهری و شورای شهر اقدامات مهمی در این زمینه انجام خواهد داد و امتیازات ویژه برای سرمایه گذاران بافت فرسوده در نظر گرفته شده است و ساکنین و اهالی نیز باید همکاری کنند تا بتوان بافت فرسوده را احیا کرد چراکه مدیریت شهری تنها نمی‌تواند در بافت فرسوده فعال باشد و قطعا نیاز به مشارکت مردم دارد.

نصر اصفهانی افزود: ۴ هزار هکتار بافت فرسوده داریم که ۲۲۰۰ هکتار آن نشانه گذاری شده و اگر سرمایه گذاری در این بافت‌ها صورت بگیرد با ۵۰ درصد تخفیف پروانه مواجه می‌شوند در کنار آن وام‌هایی نیز ارائه می‌شود.
 
 

اقدامات مقابله با کرونا در سطح شهر

 
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مدیریت شهری و اعضای شورای شهر در کوتاه‌ترین زمان ممکن لایحه کمک به مبارزه با کرونا را مصوب کرد. موضوع ضدعفونی کردن مکان عمومی و توزیع اقلام بهداشتی از وظاایف اصلی مدیریت شهری بود که در همان ابتدا آغاز و انجام شد.

نصر اصفهانی ادامه داد: اقداماتی را در زمینه شهر الکترونیک نیز انجام شد و به صورت غیر حضوری برخی از مواردی که امکان پذیر بود انجام شده است و میز خدمت در ورودی شهرداری‌ها قرار دارد. قبل از عید ورود مردم به شهرداری‌ها مورد پایش قرار می‌گرفت و در بدو ورود دمای بدن و توصیه‌های بهداشتی ارائه می‌شد.

او گفت: اقدامات دیگری که صورت گرفته است اطلاع رسانی به مردم و تهیه کلیپ و تصاویر آموزشی بوده است که سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی در کنار اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری انجام شد و همچنین جلوگیری از ورود به بوستان‌ها همگی فعالیت‌هایی است که مدیریت شهری از ابتدا در حال انجام آن است. اقدامات انجام گرفته در جهت سلامت شهروندان اقدامات درست و به جایی بوده است و ما افتخار می‌کنیم که ورود خوبی پیدا کرده ایم و دانشگاه علوم پزشکی از مدیریت شهری اعلام رضایت کردند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار د اشت: ۱۲۰ هزار خانوار در مناطق نیمه برخوردار شناسایی و بسته‌هایی آماده و برای آن‌ها ارسال شد؛ و حدود نیم میلیون جمعیت شهر اصفهان بسته بهداشتی از طریق شهرداری اصفهان استفاده کردند. بسیاری از اقدامات نیز از چشم ما پنهان بوده و مدیران خودشان در مناطق تصمیمات لازم را گرفتند.

نصر اصفهانی افزود: باید از کادر پزشکی و همچنین ستاد کرونا در استان اصفهان و مدیریت شهری باید تقدیر و تشکر کرد و از مردم عزیزی که همراهان خوبی بودند و توجه کردند نیز باید تقدیر و تشکر کرد.
 
 

همکاری مطلوب مدیریت شهری و استانی

 
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: جلسات شورای شهر به صورت حضوری و با فاصله اجتماعی است، جلسات تلفیق نیز به صورت الکترونیکی است. از همه اصحاب رسانه و همه افرادی که همراهی و همکاری کردند و حضورشان گرمی بخش جلسات بود و اطلاع رسانی خوبی که به شهروندان داشتند فرصتی بود که همه از آن استفاده کردند. هرکسی که برای سلامت مردم در این روز‌ها قدمی برداشته است حتما پاداش مضاعفی از سوی خدا خواهد گرفت. هدف اول ما مقابله ما با این شرایط و بردن فضا به سمت مطلوب است.

نصر اصفهانی تاکید کرد: در جلسه قبل از عید با استاندار اصفهان، ایشان از مدیریت شهری تشکر کردند و از اقدامات صورت گرفته ابراز رضایت و زمینه‌ای را فراهم کردند که اعضای شورای شهر در یکی از جلسه ستاد کرونا حضور داشتند و کاملا با روند موضوع آشنایی پیدا کردیم. همکاری بین مدیریت استان و مدیریت شهر وجود دارد و آقای استاندار در اولین جلسه پس از اینکه بتوانند در جلسه شورای شهر حضور یابند و در خصوص وضعیت استان توضیحی می‌دهند.

او گفت: شهردار اصفهان در همان ابتدای کار در یک بخشنامه شش ماده‌ای در خصوص کرونا دستوراتی را صادر کردند و آنچه از دست مدیریت شهری بر می‌آمده چه شهرداری و چه شورا در خصوص کرونا اجرایی شده است و در این زمینه هیچگونه قصوری وجود نداشته است؛ و هیچ اولویتی در شهر اصفهان که بخشی از مدیریت آن با ما هست هیچ اولویتی بالاتر از سلامت مردم نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ستاد نوروزی به ستاد مقابله با کرونا تبدیل شد و همه ارگان شهرداری وارد میدان شده است و همچنان هم فعالیت خود را ادامه می‌دهند و شهرداری و مدیریت شهری به خصوص کارگران شهرداری در خصوص کرونا وارد میدان شدند و خوش درخشیدند.

نصر اصفهانی بیان کرد: اگر امروز شاهد سیر نزولی این ویروس در شهر اصفهان هستیم به این تلاش مدیریت شهری هم بر می‌گردد. جناب آقای دکتر جوادی و محمدی به طور خاص مسئله کرونا را مطرح و مرتب به جلسات شورا گزارش می‌دادند.
 
 

بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی برای مرکز همایش‌های بین المللی در سال جاری

 
 
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تولیت اصلی ورزش در اصفهان با اداره کل ورزش و جوانان است، اما با وجود خلا شهرداری اصفهان هم ورود کرده اسست که ایستگاه‌های ورزشی شهرداری در مناطق مختلف نمود آن است. معاونت ورزشی سازمان سعی کرده است که به صورت مشارکتی ایستگاه‌های ورزشی را اداره می‌کنند.

نصراصفهانی افزود: مجموعه‌های ورزشی شهرداری نیز در اختیار شهروندان است و یکسری زمین رو باز متعلق به شهرداری است و مدیریت شهری به نوبه خود خوش درخشیده است چراکه مدیران شهری و اعضای شورای شهر بر این باورند که ورزش بسیار مهم است. زمین‌های رو باز نیز در این زمینه بودجه ۱۰ میلیارد تومانی گرفتند. در منطقه ۱۴ بودجه دو میلیارد تومانی برای مجموعه فرهنگی و ورزشی داشته ایم.

او ادامه داد: ۲۰۰ محله در شهر اصفهان داریم که اتفاقات ورزشی یکی از موضوعات ساری و جاری در این زمینه است. برای شهر اصفهان سال ۹۸ پروژه‌های بسیار خوبی را کلید زدیم و در حقیقت قرار بر این شد که این‌ها کار را ادامه دهند. اولین پروژه تقاطع غیر عم سطح افتاب بود. مرکز همایش‌های بین المللی ۳۲۵ میلیارد تومان در سال ۹۸ و در سال ۹۹ نیز ۱۲۰ میلیارد تومان برای آن در نظر گرفته شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: خوشحالیم از اینکه در آستانه تحویل سالن اجتماعات گلستان شهدا هستیم. خانواده شهدا در گلستان شهدا هستیم و هر چه زودتر به نتیجه خواهد رسید. در این زمینه هم بخشی بنیاد شهید و بخشی استانداری تقبل کنند. شهرداری اصفهان در حال حاضر به تنهایی ورود کرده است. پروژه سردار سلیمانی نیز ۱۴۰ میلیارد تومان هزینه خواهد برد و این پروژه ۱۸ ماهه باید تحویل داده شود.

نصر اصفهانی تاکید کرد: قطار شهری از دو جهت در حال فعالیت است. هر کیلومتر مترو ۷۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت شهری هزینه دارد، ولی این مجموعه در حال پیشرفت است و توقفی در آن صورت نگرفته است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.