رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:از سر گیری فعالیت اقتصادی و اجتماعی به معنای رفع خطر ویروس کرونا نیست و عموم مردم باید به این موضوع توجه کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازاصفهان،  علیرضا نصر اصفهانی، رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در یکصد وهجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر در خصوص شروع فعالیت مشاغل گفت: از سر گیری فعالیت اقتصادی و اجتماعی به معنای رفع یا دفع این ویروس نیست و اگر فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی از سر گرفته شده به معنای از بین رفتن خطر نیست و عموم مردم باید به این موضوع توجه کنند.

نصر با تاکید بر لزوم رعایت بهداشت و ماندن در منازل اذعان کرد: شهروندان بایستی برای انجام کار‌های ضروری بیرون از منزل بیایند و مدیران شهری نیز همانند گذشته نسبت به ضدعفونی کردن شهر ادامه دهند. نگرانی‌ها از کاهش حساسیت است که خسارت جبران ناپذیری را برای ما دارد.

او اضافه کرد:  ویروس کرونا دهمین ویروسی است که جهان را تحت تاثیر قرار داده و از سال ۵۴۱ میلادی که ویروس طاعون مردم را گرفتار کرد ۱۰ اتفاق ویروسی جهان را متاثیر کرد که کرونا یکی از آن‌ها است و میلیارد‌ها نفر را مشغول خود کرده است. از سال ۵۴۱ میلادی تا امروز ۱۴۸۰ سال است که مردم دنیا گرفتار چنین پدیده‌هایی هستند برخی زودهنگام رخت بر بستند و برخی تا دو قرن برای مردم گرفتاری ایجاد کردند.

او ادامه داد: شهید سلیمانی می‌گفت "در دل بحران‌ها فرصت‌ها به دست می‌آید" پس می‌شود در این بحران فرصت‌هایی در زمینه اقتصادی فرهنگی و اجتماعی و حتی سیاسی و بین المللی ایجاد کنیم که در شرایط عادی شاید نمی‌توانستیم این فرصت را به دست آوریم و امیدوارم این همدلی و همراستایی در کشور استمرار یابد.

نصر با اشاره به شعار سال۹۹ اظهار کرد: مقام معظم رهبری سال ۹۸ را سال رونق تولید و سال ۹۹ را سال جهش تولید نام گذاری کردند و امیدواریم این اتفاق رخ دهد تا مباحثی مثل اشتغال و وابستگی‌هایی که در برخی کالا‌ها داریم با وجود سرمایه انسانی و اجتماعی می‌به فرصتی ارزشمند تبدیل شود و این شعار محقق شود. همچنین این شعار امیدواریم در حد چند بنر نباشد و در دستور کار همه مدیران قرار گیرد.
 
او در پایان توضیح داد:در شرایط بحرانی ویروس کرونا، آنچه که مربوط به مدیریت شهری بود در ابعاد مختلف به درستی انجام گرفت و اگر قضاوت ناصوابی صورت می‌گیرد این اظهارات نا صواب برگرفته از اطلاعات ناقص دوستانی است که اینگونه به قضاوت می‌نشینند چراکه شاید آن‌ها با وظایف شهرداری آشنا نیستند.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار