رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: عملکرد برخی از شهروندان برای حضور در مراسم بخصوص جشن‌های عروسی و همچنین ترحیم باعث نگرانی‌ بسیار زیادی در سطح جامعه شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سیدمهدی حسین زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: عملکرد برخی از شهروندان برای حضور در مراسم بخصوص جشن‌های عروسی و همچنین ترحیم باعث نگرانی‌ بسیار زیادی در سطح جامعه شد و در صورت تداوم این روند اولین اقدامی که صورت خواهد گرفت متوقف کردن فعالیت آزمایشگاه‌های قبل از ازدواج خواهد بود تا شاهد برگزاری کمتر این تجمع ها در شهرها و روستاها باشیم.

او افزود: همکاری مردم در کنترل بیماری کرونا ویروس از اهمیت بسیار بالایی برخورددار است؛ اما در برخی از نقاط شهری و روستایی رفتارهایی صورت گرفته که به واسطه آن آمار مبتلایان به این بیماری به ویژه در شهرستان‌های رامشیر و ایذه افزایش یافته است و این نوع رفتارها که به بهانه شرکت در تجمعات شاهد آن هستیم، فضای موجود را شکننده کرده است.

حسین زاده بیان داشت: اقدامات لازم برای بیماریابی از سوی مرکز بهداشت استان به صورت مستمر و با دقت در حال انجام است و اگر در استان از بالاترین امکانات و تجهیزات هم برخوردار باشیم ولی مردم به اصول خود مراقبتی بی‌توجه باشند، روند ابتلا به این بیماری افزایش خواهد داشت.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: ممکن است در برخی روستاها زیرساخت‌های لازم به دلیل بافت فرهنگی و نزدیکی ارتباطات محلی وجود نداشته باشد، پس بنابراین نیاز است تا مردم با آگاهی‌هایی که به صورت مداوم از طریق رسانه‌ها ارائه می‌شود، پیشگیری را در اولویت قرار دهند.

انتهای پیام/م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.