معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر جان باختگان کرونا در کشور به ۴هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ،ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی عصر امروز در آیین معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اظهار کرد: برای نخستین بار در ماه‌های اخیر تعداد فوتی‌ها در کشور از رقم ۱۰۰ نفر پایین‌تر آمده و این دستاورد مهمی است.

او افزود: در کل کشور نیز روند ابتلای جدید به کرونا نسبتا نزولی بوده، اما تداوم این وضعیت بستگی به همکاری مردم در اجرای مناسب طرح فاصله اجتماعی هوشمند و کاهش تردد‌ها دارد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: تاکنون ۷۴ هزار و ۸۷۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۴هزار و ۶۸۳ نفر رسید.

او با اشاره به سختی‌های فاصله‌گذاری تصریح کرد: تعدادی از مردم به‌ویژه افراد روزمزد و با درآمد ثابت فشار‌هایی متحمل می‌شوند، اما برای حفظ سلامتی و حتی اقتصاد آینده خود سختی‌ها را باید تحمل کرد.

حریرچی وضعیت شیوع بیماری کرونا را در اردبیل متوسط دانست و گفت: تعداد بستری‌ها و فوتی‌ها نیز نسبت به اسفندماه کاهش یافته، اما متاسفانه در روز‌های اخیر در کاهش ابتلای جدید تغییر محسوسی دیده نمی‌شود.

او به افزایش تردد‌ها در اردبیل اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تعطیلی دانشگاه‌ها، مدارس و حرم‌های مطهر برای جلوگیری از شیوع بیماری نباید عده‌ای با تردد‌های غیرضروری باعث شیوع و گسترش بیماری شوند.

معاون وزیر بهداشت به تغییر رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز اشاره کرد و گفت: این جابجایی قرار بود دی ماه گذشته اتفاق بیافتد که به تاخیر افتاد و در واقع یک تغییر مدیریتی و انتقال تجربه است.

گفتنی است؛ در این آیین از زحمات دکتر قدرت اخوان اکبری تجلیل شده و دکتر شهرام حبیب زاده بعنوان رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل معرفی شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.