زالی گفت: مردم نباید این تصور را داشته باشند که خطر رفع شده است بلکه این احتمال وجود دارد که کرونا با شکل متفاوتی ظاهر شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: در شرایط فعلی ما نگران افزایش آمار و ترافیک در سطح شهر تهران هستیم، زیرا تراکم این کار در عرصه اپیدمی می‌تواند در روز‌های آینده باعث تغییر در آمار مبتلایان به بیماری کرونا شود.

او ادامه داد: تراکم جمعیت و افزایش بار ترافیکی آثارش در امروز و فردا دیده نمی‌شود، بلکه افزایش میزان مراجعه افراد به بیمارستان‌ها بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در روز‌های آینده و شاید در هفته‌های بعد مشخص می‌شود.

زالی ادامه داد: بخشی از تنزل آمار ناشی از ایام تعطیلات عید و ترافیک کم شهر تهران است و شاید در روز‌های شرایط متفاوتی نسبت به امروز داشته باشیم.

او بیان کرد: فراز و فرود‌ها و آمار به صورت مقطعی است و در دراز مدت می‌تواند به رفتار‌های متفاوتی را از خود نشان دهد به همین دلیل من به تمام شهروندان توصیه می‌کنم از تردد در سطح شهر به طور جدی پرهیز کنند و نکات بهداشتی را به طور دقیق رعایت کنند. ممکن است افرادی در شهر آلوده به ویروس کرونا بوده و به دلیل شلوغی و ازدحام جمعیت منجر به انتشار ویروس در بین سایر مردم شوند.

احتمال دارد ویروس کرونا با شکلی جدید نمایان شود

او دامه داد: مردم نباید این تصور را داشته باشند که خطر و مشکل رفع شده است بلکه این احتمال وجود دارد که ویروس یا بیماری با شکل متفاوتی ظاهر شود. به همبن دلیل از شهروندان درخواست دارم تمام ملاحظات بهداشتی را مد نظر قرار دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار