مهم‌ترین حوادث امروز ۲۶ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۲۶ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف خودرو ۳۰ میلیاردی قاچاق در شیراز

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس از توقیف یک خودرو میلیاردی قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه رئیس پلیس امنیت اقتصادی فارس اظهار کرد: ماموران انتظامی پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک خودرو پورشه کارین قاچاق در تعمیرگاهی واقع در یکی از خیابان‌های شیراز است که رسیدگی به موضوع در دستور کار خود قرار دادند.

او تصریح کرد: ماموران سریعا ضمن هماهنگی قضائی به محل مورد نظر و در بازرسی از آن مکان موفق شدند یک دستگاه سواری پورشه کارین قاچاق و بدون هرگونه مدارک گمرکی را کشف کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه خودرو برای سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شد، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه، ارزش آن، ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف ۲۳ هزار لیتر شیر غیربهداشتی در نی‌ریز

فرمانده انتظامی نی‌ریز از توقیف یک کامیون و کشف ۲۳ هزار لیتر شیر غیربهداشتی در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: ماموران انتظامی ایست و بازرسی قطرویه این شهرستان به منظور طرح مبارزه با قاچاق، در هنگام کنترل خودرو‌های عبوری به یک کامیون مشکوک و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از آن خودرو، میزان ۲۳ هزار لیتر شیر غیر بهداشتی کشف شد، افزود: در این خصوص راننده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

واژگونی پراید با ۲ کشته و مجروح در شیراز

رئیس پلیس راه شمال فارس گفت: بر اثر واژگونی سواری پراید در کمربندی شیراز، یک کشته و یک مجروح شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی رئیس پلیس راه شمال فارس بیان کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر یک فقره تصادف فوتی در در کمربندی شیراز، بلافاصله مأموران به محل مورد نظر اعزام شدند.

او تصریح کرد: ماموران در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که یک سواری پراید با ۲ سرنشین در محور مذکور در حرکت بوده که واژگون و بر اثر آن سرنشین در دم فوت و راننده مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

رئیس پلیس راه شمال فارس با بیان اینکه کارشناس نداشتن توجه به جلو از جانب راننده را علت وقوع این حادثه دانست و به سرنشینان توصیه کرد: به وضعیت جسمی و هوشیاری راننده توجه داشته باشند تا بتوانیم از وقوع چنین حوادث مرگبار جلوگیری کنیم.

پلمب ۲۴ واحد صنفی متخلف در کازرون

فرمانده انتظامی کازرون از اجرای طرح نظارت بر اصناف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا خبر داد و گفت: در این طرح ۲۴ واحد صنفی پلمب شد.

سرهنگ محمد عبادی‌نژاد فرمانده انتظامی کازرون اظهار کرد: ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی کازرون به دنبال شیوع ویروس کرونا و پیشگیری از خطر ابتلای شهروندان به این ویروس، با هماهنگی مقام قضائی و همراهی نمایندگان شبکه بهداشت و اداره صمت از ۱۷۶ واحد صنفی بازدید کردند.

او افزود: در این طرح مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی پس از ارزیابی‌های لازم، ۲۴ واحد صنفی را به علت نقض اقدامات پیشگیرانه ویروس کرونا توسط متصدیان و نادیده گرفتن ابلاغیه‌های صنفی پلمب و به ۱۳ واحد صنفی اخطاریه صادر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کازرون با بیان اینکه اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت بر صنوف با محوریت پیشگیری از ویروس کرونا و به منظور ایجاد فضایی امن برای شهروندان و برخورد با صنوف متخلف صورت می‌گیرد از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، مراتب را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف ۱۸ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در قیروکارزین

فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: با تلاش ماموران انتظامی این شهرستان، ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق از نوع گازوئیل کشف شد.

سرهنگ حمیدرضا صالحی فر فرمانده انتظامی قیروکارزین گفت: به منظور طرح مبارزه با پدیده شوم قاچاق، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور قیروکارزین- خنج، به یک دستگاه تریلر مشکوک شدند.

او با بیان اینکه در بازرسی صورت گرفته از آن خودرو، ۱۸ هزار و ۵۰۰ لیتر سوخت قاچاق کشف شد، ادامه داد: در این خصوص یک نفر متهم دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شد.

کشف ۳۳ کیلو تریاک از خودرو ولکس

فرمانده انتظامی نی‌ریز از دستگیری ۴ قاچاقچی و کشف ۳۳ کیلو تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی فرمانده انتظامی نی‌ریز بیان کرد: ماموران انتظامی ایستگاه بازرسی قطرویه شهرستان نی ریز در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک سواری ولکس مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

او افزود: در بازرسی از این خودرو میزان ۳۳ کیلو تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در پشت داشبورد جاسازی شده بود کشف و ۴ نفر در این خصوص دستگیر شدند.

سرهنگ یوسفی با بیان اینکه متهمان تحویل مراجع قضائی شدند، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

۵۳ راس دام قاچاق در دام قانون

فرمانده انتظامی خرمبید گفت: ۵۳ رأس گوسفند قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

سرهنگ حمید جوکار فرمانده انتظامی خرمبید گفت: مأموران انتظامی این شهرستان هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در یکی از محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون حامل احشام مظنون و آن را متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، تعداد ۵۳ راس گوسفند قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این خصوص یک نفر دستگیر و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سرهنگ جوکار با اشاره به اینکه برابر نظر کارشناسان ارزش دام‌های قاچاق، یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: مبارزه با قاچاق دام برای امنیت غذایی جامعه انجام می‌شود و شهروندان می‌توانند هرگونه موارد مشکوک را با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار