مهم‌ترین حوادث امروز ۲۳ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه ۲۳ فروردین ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

کشف ۴۰۰ کیلوگرم شیرین بیان در اقلید

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید از کشف ۴۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی ریشه شیرین بیان خبرداد.

سرهنگ مراد صارمی فرمانده انتظامی شهرستان اقلید بیان کرد: ماموران پاسگاه انتظامی سده این شهرستان در حین کنترل محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه وانت پیکان مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو مقدار ۴۰۰ کیلوگرم شیرین بیان کشف و راننده نیز دستگیر شد، افزود: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۱۶ میلیون ریال برآورد کردند.

قاچاقچی مواد ضدعفونی در دام پلیس

فرمانده انتظامی خرمبید از دستگیری قاچاقچی مواد ضدعفونی در شهرستان خرمبید خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار فرمانده انتظامی خرمبید گفت: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران انتظامی شهرستان خرمبید اقدام به کنترل و بازرسی از خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی کردند.

او با بیان اینکه ماموران موفق شدند یک دستگاه کامیون حامل کالا را شناسایی و متوقف کنند، افزود: در بازرسی از این خودرو، ۱۳۰ کارتن ژل ضد عفونی کننده قاچاق و بدون مدارک قانونی کشف شد.

فرمانده انتظامی خرمبید با اشاره به دستگیری یک نفر قاچاقچی و معرفی وی به مراجع قضائی، بیان کرد: ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف تریاک در عملیات مشترک فارس و کهگیلویه و بویر احمد

فرمانده انتظامی فارس از توقیف یک سواری سمند و کشف ۱۶۸ کیلو تریاک در عملیات مشترک فارس و کهگیلویه و بویر احمد خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی فرمانده انتظامی فارس اظهار کرد: مأموران انتظامی شهرستان سپیدان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی قصد دارد با استفاده از یک دستگاه سمند مقادیری مواد مخدر را به استان کهگیلویه و بویر احمد انتقال دهد.

او افزود: ماموران انتظامی شهرستان سپیدان و استان کهگیلویه و بویر احمد با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی خودرو حامل بار را شناسایی کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه قاچاقچیان به محض رویت ماموران با به جا گذاشتن حودرو متواری شدند، اضافه کرد: ماموران انتظامی هر دو استان در یک عملیات مشترک در بازرسی از آن خودرو، میزان ۱۶۸ کیلو تریاک کشف کردند.

سردار حبیبی با بیان اینکه تلاش برای دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد، تصریح کرد: مبارزه بی امان با سوداگران مرگ همانند سال‌های گذشته یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی استان فارس در امسال است.

کشف احشام قاچاق در فراشبند

جانشین فرماندهی انتظامی فارس از  کشف ۱۰۰ راس گوسفند قاچاق به ارزش ۳ میلیارد ریال در شهرستان فراشبند خبر داد.

سرهنگ یوسف ملک‌زاده جانشین فرماندهی انتظامی فارس گفت: مأموران پلیس آگاهی شهرستان فراشبند هنگام کنترل خودرو‌های عبوری، به یک دستگاه کامیون حامل گوسفند مشکوک و آن را توقیف کردند.

او ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده مشخص شد این خودرو حامل ۱۰۰ رأس دام قاچاق و بدون مجوز دامپزشکی است.

جانشین فرماندهی انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر متهم دستگیر شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: دام‌هایی که بدون مجوز دامپزشکی باشند به عنوان دام قاچاق توقیف و برای سیر مراحل قانونی در اختیار دامپزشکی قرار می‌گیرند.

پلمب ۲۵ واحد صنفی متخلف در آباده

فرمانده انتظامی آباده از پلمب ۲۵ واحد صنفی متخلف در اجرای طرح پیشگیری از شیوع ویروس کرونا و سلامت شهروندان در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی آباده گفت: با اجرای طرح مشترک اداره نظارت بر اماکن عمومی و شبکه بهداشت و اصناف شهرستان به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، از ۱۴۹ واحد صنفی بازدید به عمل آمد.

او افزود: در اجرای این طرح تعداد ۲۵ واحد صنفی متخلف به علت رعایت نکردن مصوبات ستاد پیشگیری از بیماری کرونا با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و تصمیم دولت مبنی بر جلوگیری از فعالیت واحد‌های صنفی به علت خطر بالای شیوع بیماری در اینگونه مکان‌ها و بی توجهی آنان به تذکرات قبلی، اجازه نخواهیم داد عده‌ای به خاطر کسب منفعت شخصی، سلامت مردم را به مخاطره بیندازند و شهروندان موظف هستند در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیرقانونی صنفی در این زمینه، مراتب را از طریق تماس با شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع رسانی کنند.

سرقت پراید از شیراز، کشف در فسا

فرمانده انتظامی فسا از کشف خودرو پراید با سابقه سرقت از شیراز در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرج رستمی فرمانده انتظامی فسا اظهار کرد: ماموران پلیس آگاهی هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک سواری پراید که در کنار خیابان رها شده بود مشکوک شدند.

او با بیان اینکه با استعلام از سامانه پلیس، مشخص شد سابقه سرقت از شهرستان شیراز را دارد، گفت: ماموران برای تحویل خودرو به مالباخته آن را به پارکینگ انتقال دادند.

این مقام انتظامی به شهروندان توصیه کرد: برای پیشگیری از سرقت، خودرو‌های خود را در نقاط پرت، خلوت و تاریک پارک نکنند و نسبت به نصب دزد گیر، قفل پدال و سایر تجهیزات بازدارنده اقدام کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.