رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه از سرمازدگی و سیل به کشاورزی این شهرستان خبرداد.

احمد قره بیگلو رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، خسارت ۲۹ میلیارتومانی سرمازدگی و سیل به کشاورزی زرندیهبا اشاره بارندگی‌های تاریخ بیست و یکم تا بیست سوم فروردین و برودت هوا و کاهش دما زیر صفر در این شهرستان گفت: به این علت جمعا"۲۹ میلیارد و یکصد میلیون تومان به کشاورزی این شهرستان خسارت وارد شد.

قره بیگلو افزود: در این مقطع زمانی ۷۹۰ هکتار محصولات باغی، ۱۵ رشته قنات و کانال کشاورزی و ۱۵ درصد از محصولات زراعی در بعضی از مناطق بخش خرقان پایین و قسمتی از بخش مرکزی شهرستان زرندیه دچار خسارت سرمازدگی و سیل شدند.

او اضافه کرد: حدود ۱۵۲ میلیارد ریال خسارت به محصولات باغی شهرستان وارد شده و ۷۹۰ هکتار از باغات شهرستان دچار خسارت سرمازدگی شدند.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه بیان کرد: همچنین با توجه به بارندگی‌هایی که به صورت متناوب و در طی دو تا سه شبانه روز اتفاق افتاد حدود ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال خسارت به ۱۵ رشته قنات و کانال شهرستان خسارت وارد شد.

او ادامه داد: با توجه به حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد محصولات زراعی شهرستان نظیر جو سرجمع شهرستان حدود ۲۹۱ میلیارد ریال خسارت سرمازدگی و همچنین خسارت سیل کشاورزی شهرستان زرندیه در این مقطع زمانی بوده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.