معاون میراث فرهنگی استان کرمان گفت: بارندگی‌های روز‌های اخیر به تعداد زیادی از بنا‌های تاریخی استان کرمان، آسیب وارد کرده است.

بارندگی‌ها به بنا‌های تاریخی کرمان آسیب زدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، مجتبی شفیعی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بر اثر بارندگی‌های روز‌های اخیر به تعداد قابل توجهی از بنا‌های تاریخی و محوطه‌های باستانی استان کرمان، خسارت جدی وارد شده است، گفت: براساس بررسی‌ها و پایش‌های اولیه، میزان این خسارت‌ها در هر شهرستان بین ۳ تا ۳۰ درصد برآورد می‌شود.

او با بیان اینکه بارش‌های روز‌های اخیر، موجب آبگرفتگی و جاری شدن آب در بنا‌های تاریخی شده است، افزود: در حال آماده سازی فهرست بنا‌های آسیب دیده برای ارسال به وزارت میراث فرهنگی هستیم.

شفیعی با بیان اینکه حفاظت از بنا‌های تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان از اولویت‌های اصلی این اداره کل است، بیان کرد: با توجه به شرایط به وجود آمده، نیرو‌های یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان کرمان نیز در محل بنا‌های تاریخی آسیب دیده به حالت آماده‌باش در آمده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار