سرپرست معاونت صنایع دستی استان کرمان گفت: پارسال ۷۰۰ شغل در حوزه صنایع دستی این استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، کاظم حسین زاده، سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه پارسال برای ۷۰۰ نفر در بخش صنایع دستی اشتغالزایی شده است، گفت: خوشبختانه بخشی از این اشتغالزایی در مناطق محروم استان بوده است.

او به حمایت از هنرمندان و صنعتگران استان کرمان اشاره و بیان کرد: به منظور حمایت از کارگاه‌های تولید صنایع دستی و رونق تولید، تسهیلات قرض الحسنه به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۹۸۰ میلیون ریال به متقاضیان اعطا شد.

حسین زاده با بیان اینکه پارسال شاهد رشد ۱۰۰ درصدی صادرات چمدانی در حوزه صنایع دستی نسبت به سال ۹۷ بوده ایم، بیان داشت: این اتفاق با توجه به رونق گردشگری خارجی در ابتدای سال ۹۸ و افزایش ورود گردشگر به استان کرمان رخ داد.

او به دستاورد‌های حوزه صنایع دستی استان کرمان اشاره و تاکید کرد: کسب ۲۱ نشان ملی مرغوبیت آثار صنایع دستی در مسابقات نشان ملی مرغوبیت و کسب دیپلم افتخار جشنواره سراسری فجر صنایع دستی تهران در رشته شالبافی در سایه تلاش‌های هنرمندان کوشای این استان در سال ۹۸ به دست آمد.

حسین زاده مشارکت در ۲۵ نمایشگاه ملی و شرکت در ۶ نمایشگاه بین المللی را از جمله اقدامات انجام شده برای معرفی، بازاریابی و فروش تولیدات صنایع دستی استان کرمان طی پارسال عنوان کرد.

او به چاپ و انتشار کتاب دو زبانه معرفی صنایع دستی استان کرمان اشاره کرد و گفت: این کتاب با تاکید بر رشته‌های شاخص و بومی این استان پارسال با شمارگان هزار و ۵۰۰ جلد چاپ شد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با بیان اینکه این کتاب به ۶ بخش تقسیم شده است، تصریح کرد: این بخش ها، شامل دستبافته‌های داری و غیرداری، صنایع دستی فلزی، صنایع دستی چوبی و حصیری، صنایع دستی سنگی، رودوزی‌های سنتی و نساجی سنتی در کرمان می‌شود.

او افزود: کتاب معرفی صنایع دستی استان کرمان به همت عقیل سیستانی پژوهشگر حوزه صنایع دستی این استان و با همکاری پژوهشگاه وزارت میراث فرهنگی تالیف و چاپ شده که در آن به اهمیت صنایع دستی و هنر‌های بافندگی استان کرمان پرداخته شده است.

حسین زاده بیان کرد: پارسال تعداد ۵ هزار هنرجوی علاقمند به هنر‌های سنتی و صنایع دستی در قالب تفاهم نامه با دستگاه‌های اجرایی بهزیستی، اداره کل زندان ها، کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای آموزش‌های صنایع دستی را فرا گرفتند.

او به معرفی و بازاریابی تولیدات هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی اشاره و بیان کرد: در این زمینه ۱۶ بازارچه موقت صنایع دستی برگزار شد که تعداد زیادی از این بازارچه‌ها دیدن کردند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار