وزیر امور خارجه روسیه از آمادگی این کشور برای مذاکره با آمریکا درباره موشک‌های مافوق صوت در زمینه ثبات استراتژیک خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه امروز گفت این کشور آماده است در زمینه ثبات استراتژیک با آمریکا درباره موشک‌های مافوق صوت مذاکره کند.

خبرگزاری «ریا» به نقل از لاوروف این خبر را منتشر کرد و نوشت وزیر امور خارجه روسیه از گفت‌و‌گوی تلفنی با مایک پمپئو، همتای آمریکایی خود در این زمینه در روز‌های آتی خبر داده است.

از ماه اوت ۲۰۱۹ که آمریکا به طور یکجانبه از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که یک توافق استراتژیک تسلیحاتی میان این کشور و روسیه بود خارج شد تنش‌ها میان این دو رقیب سابق جنگ سرد افزوده شده است. پس از خروج آمریکا مسکو نیز اعلام کرد از این توافق خارج شده است. پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد برجسته‌ترین توافق هسته‌ای امضا شده در دوران جنگ سرد میان این دو کشور به شمار می‌رفت. آمریکا و شوروی سابق سال ۱۹۸۷، پیمان نیرو‌های هسته‌ای میان‌برد را امضا و یک سال بعد آن را تصویب کردند. این پیمان مانع از تولید و آزمایش موشک‌های زمین پایه با برد ۵۰۰ تا پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر می‌شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از هم پاشیدن پیمان منع موشک هسته‌ای میان‌برد (INF) پیشنهادی به چندین کشور از جمله اعضای ناتو ارسال کرد که در آن مهلت قانونی برای تعلیق استقرار موشک‌های ممنوعه بر اساس معاهده INF در اروپا و یا مناطق دیگر تعیین شده بود، اما اعضای ناتو با این پیشنهاد موافقت نکردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار