آلمان: خروج آمریکا از برجام امنیت اتحادیه اروپا را تضعیف کرد

وزیر خارجه آلمان خروج آمریکا از برجام و پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان برد را باعث تضعیف امنیت اروپا دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز در دیدار مشترک با همتایان سوئدی، کره ای، فنلاندی و اردنی به عنوان بخشی از کشور‌های عضو ابتکار عمل موسوم به استکهلم درباره خلع سلاح هسته‌ای در برلین گفت: جهان بر سر یک دو راهی قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: سال ۲۰۱۸ بود که آمریکا از توافقنامه هسته‌ای ایران موسوم به برجام خارج شد و در سال گذشته (۲۰۱۹) نیز بر اثر پیمان شکنی روسیه در ارتباط با پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد (موسوم به آی ان اف)، امنیت اروپا یک گام تضعیف شد و اگر این وضع در جهان همین طور استمرار یابد در آن صورت، نظام هسته‌ای جهان و به تبع آن، امنیت جهانی با خطر مواجه می‌شود.

ماس افزود: پیمان منع گسترش جنگ افزار‌های هسته‌ای (ان پی تی) در واقع یک سنگ بنا و ستون مرکزی است و این پیمان، هم برای خلع سلاح تسلیحات هسته‌ای موجود و هم برای مهار توسعه مستمر تسلیحات اتمی معتبر است.

وزیر خارجه آلمان اذعان داشت: اعلام کرده ایم که در حوزه توسعه هسته‌ای و نیز خلع سلاح هسته‌ای باید این مسیر را وارونه کنیم. چون هم اکنون مسیری اشتباه در پیش گرفته شده است. به همین خاطر در تلاشیم هم با کشور‌هایی که تسلیحات هسته‌ای ندارند و هم با آن‌ها که از تسلیحات هسته‌ای برخوردارند، در مورد این مساله که چطور به طور مرحله به مرحله و اشتراکی نه یکجانبه در خصوص وارونه سازی و معکوس کردن این روند تلاش کنیم. در واقع این هدف، هسته و محور اصلی ابتکارعمل ماست که امروز به اتفاق همکارانی که در این دیدار حضور داشتند، آن را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۷ اسفند ۱۳۹۸
فقط امنيت اروپا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار