رئیس پلیس راه استان ایلام با اشاره به اینکه استفاده ازشیشه دودی باعث افزایش وقوع تصادفات رانندگی در جاده‌ها می‌شود، گفت:دودی کردن شیشه‌های خودرو ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛سرهنگ رضا همتی زاده  رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: برخی رانندگان اقدام به نصب برچسب‌های دودی بر روی شیشه‌های خودرو می‌کنند که این امر علاوه بر کاهش دید به ویژه در شرایط نامساعد جوی و یا در شب، مانع دیده شدن راننده و سرنشین داخل خودرو نیز می‌شود.

او اعلام کرد: چنانچه از فاصله ۳ متری به تشخیص افسر کارشناس پلیس راه و راهور، داخل خودرو (راننده و سرنشین آن) قابل مشاهده نباشد طبق مقررات، شیشه دودی غیرمجاز تلقی شده و قابل اعمال قانون است.

این مقام انتظامی اظهار کرد: این امر علاوه بر کاهش میدان دید راننده، باعث افزایش وقوع تصادفات شده و می‌تواند تبعات سوء امنیتی و ناهنجاری‌های اخلاقی به دنبال داشته باشد.

سرهنگ همتی زاده، اضافه کرد: برابر جدول جرائم تخلفات راهنمایی و رانندگی، رانندگان متخلف در کلان شهر‌ها و مراکز استان‌ها و جاده‌ها ۵۰۰ هزار ریال و در سایر شهر‌ها ۳۰۰ هزار ریال جریمه می‌شوند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.