برگزاری نشست علمی مجازی "جهان پسا کرونا با تاکید بر روابط ایران و افغانستان"

نشست علمی مجازی با عنوان «جهان پسا کرونا با تاکید بر روابط ایران و افغانستان» برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی انجمن علوم سیاسی ایران، نشست علمی مجازی با عنوان "جهان پسا کرونا با تاکید بر روابط ایران و افغانستان" با همکاری و هماهنگی دانشگاه علامه طباطبائی و انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان۲۶ فروردین برگزار شد.

این نشست با استقبال استادان، پژوهشگران و دانشجویان علاقمند به حوزه علوم سیاسی قرار گرفت. سخنرانان در این نشست با رویکرد‌های جامعه شناسی، روابط بین المللی و با تاکید بر علم سیاست با تحلیلی علمی به واکاوی چند جانبه ابعاد ویروس کرونا پرداختند و شیوه‌های مواجهه و عملکرد دولت‌ها را در مقابله با این ویروس بررسی و ارزیابی کردند.

تمرکز این نشست علمی مجازی بر پیامد‌های ویروس کرونا و تاثیر آن بر شیوه زیست و تغییر در سبک زندگی مردم و مناسبات دو کشور ایران و افغانستان و استفاده از تجربیات و کمک‌های دو جانبه یکدیگر در مقابله با ویروس کرونا بود. همچنین سخنرانان در ادامه این نشست به تجزیه و تحلیل عملکرد سیستم‌های آموزشی و بهداشتی و نحوه مدیریت دستگاه‌های اجرایی در مهار و کنترل ویروس کرونا در دو کشور پرداختند.


بیشتر بخوانیدبرگزاری نشست کرونا و تعهدات دولت‌ها و سازمان‌های بین‌‎المللی


عباس ملکی استاد دانشگاه صنعتی شریف؛ وحید شالچی جامعه شناس و معاون فرهنگی دانشگاه علامه طباطبائی؛ داود عرفان مسئول انستیتو مطالعات استراتژیک افغانستان در هرات و احمد ارشاد خطیبی استاد دانشگاه جامی هرات از سخنرانان این نشست بودند.

بخش پایانی این نشست علمی به پرسش و پاسخ مشارکت کنندگان از هر دو کشور ایران و افغانستان اختصاص داشت.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار