معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان میزان خسارت‌هایی که به دلیل شیوع کرونا به بخش‌های مختلف حوزه فرهنگ و هنر این استان وارد شده را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدعلی جعفری  معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به اینکه با شیوع ویروس کرونا، دستور «لغو تمام برنامه‌های فرهنگی و هنریِ مستلزم تجمع تا اطلاع ثانوی» از سوی وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر شد، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، میزان خسارت‌های وارد شده به حوزۀ فرهنگ و هنر استان را در دو جدولِ «سینما» و «سایر هنرها» بررسی کرد و برای وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاد.

او ادامه داد: ما علاوه بر برآورد خسارت‌هایی که از اول اسفند ۱۳۹۸ تا پایان فروردین ۱۳۹۹ به بخش‌های مختلف هنری و سینمایی وارد شده، «عدم النفع» این بخش‌ها که ناشی از تعطیلی کارشان بوده را نیز تجمیع کرده‌ایم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: در بخش سینمایی که شامل پردیس‌های سینمایی، سالن‌های سینما، آموزشگاه‌های آزاد سینمایی و استودیو‌های سینمایی است ۳ میلیارد تومان خسارت و ۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان عدم النفع برآورد شده است.

جعفری افزود: در بخش هنری نیز که شامل خانه‌های مد و لباس، مؤسسات تک منظوره هنری مد و لباس، استودیو‌های ضبط صدا، آموزشگاه‌های آزاد هنری ازجمله؛ تجسمی، نمایشی و موسیقی، نگارخانه، تولید و اجرای نمایش‌های صحنه‌ای تئاتر، سالن‌های تئاتر، تماشاخانه، تولید و اجرای نمایش‌های خیابانی و سالن‌های اجرای کنسرت و جنگ است نیز درمجموع ۴۴ میلیارد تومان خسارت و ۶۹ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان عدم النفع محاسبه‌شده است.
 
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.