افزایش ۱۳ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل از افزایش ۱۳ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با اشاره به افزایش ۱۳ درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله سوار گفت: ۴۴۹ هزارو ۸۷۶ تن کالای ایرانی سال گذشته از پایانه مرزی بیله سوار صادر شد.

او افزود: کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میل‌گرد، سیب زمینی و آهن آلات عمده کالا‌های صادر شده ایرانی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل افزود: این میزان کالا توسط ۲۰ هزار و ۳۲۰ دستگاه کامیون صادر شده که از این تعداد ۴۰۱ هزار و ۶۴۵ تن کالا توسط ۱۸ هزارو ۲۲۵ دستگاه کامیون ایرانی و ۴۸ هزار و ۲۳۱ تن کالا توسط ۲هزار و ۹۵ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.

رحمتی با بیان اینکه این میزان کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده تصریح کرد: سال گذشته بیش از ۱۵۲ هزار و ۶۶۹ تن کالا توسط ۶ هزار و ۳۵۰ دستگاه از پایانه مرزی بیله سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۲۷ درصدی را نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده‌ترین کالا‌های ترانزیت خروجی هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل پایانه مرزی بیله سوار را جز ۵ پایانه برتر کشور دانست و گفت: در مجموع صادرات، واردات، ترانزیت ورودی و خروجی ۹۳۲ هزار و ۵۲۰ تن کالا از طریق این پایانه جابه‌جا شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.