استاد بیماری‌های عفونی و فوکال پوینت کووید ۱۹ در استان کرمانشاه گفت: بیماریابی به صورت سرپایی در استان کرمانشاه در ۲۰ کلینیک ۱۶ ساعته استان و با فراخوان افراد مشکوک به کرونا آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،  وزیری استاد بیماری‌های عفونی و فوکال پوینت کووید ۱۹ در استان کرمانشاه گفت: دو استان کرمانشاه و زنجان از هشتم فروردین شروع به رصد بیماران در حوز ه سرپایی کردند.

او گفت:بیماریابی به صورت سرپایی در استان کرمانشاه در ۲۰ کلینیک ۱۶ ساعته استان و با فراخوان افراد مشکوک به کرونا این کلینیک‌ها آغاز شده که این بیماریابی فعال طبیعی است که افزایش آمار‌ها را به دنبال داشته است.

وزیری افزود: شناسایی بیماران سرپایی بسیار کمک کننده خواهد بود چرا که با قرنطینه این افراد می‌شود اقدام خوبی در جهت انتقال بیماری به افراد دیگر انجام داد.

او گفت: با پیگیری‌های انجام شده در مورد بیماری‌های واگیر، شناسایی موارد بیمار قطعی و محتمل و کسانی که با این بیماران در ارتباط بوده اند یکی از گام‌های مهم کنترل بیماری است.

او بیان کرد: اگر تعداد افراد مثبت استان کرمانشاه افزایش را نشان می‌دهد خبر بدی نیست و به معنای توانمند سازی و ارتقای کیفیت کار آزمایشگاهی و تشخیص و دسترسی هرچه دقیق‌تر و سریع‌تر به بخشی از بیماران سرپایی است که تا مدت‌ها قبل امکان تشخیص در آن‌ها نبود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.