رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: با رعایت نکات بهداشتی می توانیم زنجیره انتقال بیماری کرونا کاهش دهیم یا متوقف کنیم.

 بیماری کرونا  پروفسور وزیری رییس بیمارستان گلستان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،گفت: با رعایت نکات بهداشتی می توانیم زنجیره انتقال بیماری کرونا کاهش دهیم یا متوقف کنیم.

او با بیان اینکه عامل انتشار بیماری از فرد به فرد است  گفت: اگر  مردم بخشی از علائم بشناسند می توانند از مواجه با موارد مشکوک خودداری کنند واین نکات  بارها در مورد تب و سرفه  اطلاع رسانی شده است اما نکته قابل توجه اینکه شروع بیماری  کرونا ویروس تدریجی است خیلی از علائم  در کرونا علائم ویروس های معمول مانند ابریزش بینی و گلو درد ندارد و   بیشتر بیماران از سرفه آزار دهنده و تنگی نفس شکایت دارند.


محافظت های فردی در محیط خانه 

 

 او گفت: افراد با مشاهده افراد بیمار  باید اقداماتی هم در منازل و هم در مراکز درمانی انجام دهند.


 به گفته رییس بیمارستان گلستان ۱۴۰ مورد مراجعه در روز گذشته داشتیم که برای  ۴۰ نفر امکان تصمیم گیری قطعی نبود  این قبیل بیماران باید تحت مراقبت باشند اما بهترین روش در بماری های خفیف خود مراقبتی است .


 وزیری بیان کرد: وقتی این بیماران از  بیمارستان ترخیص می شوند در محیط خانه نیز احتمال الودگی وجود دارد اما در مورد ان ها کم است و اگر بیمار شوندنیز  از نوع خفیف است.


 او ادامه داد: این بیمار  باید به تنهایی در یک اتاق باشد رفت  و امدی به اتاق انجام نشودو  و فرد سالمی که از این بیمار مراقبت می کند زیر ۴۰ سال باشد که در معرض الودگی قرار نگیرد هم چنین  اتاق باید تهویه کافی داشته باشد .

وزیری بیان کرد: وقتب فرد جوان برای مراقبت وارد اتاق می شود باید از ماسک طبی استفاده کند دستگیره باید ضدعفونی شود و درب بسته باشد از رفت وامد و دید و بازدید غیر ضروری پرهیز شود.

به گفته این مقام مسئول حوله  مورد استفاده کاغذی باشد و بعد از خشک کردن در سطل زباله قرار بدهند و  لوازم فردی مسواک و حوله البسه و قاشق و چنگال باید از فرد بیمار جدا شود.

 

نگران کرونا دام و حیوان خانگی نباشیم

 

وزیری گفت: با توجه به اینکه این بیماری از انسان به انسان منتقل می شود افرادی که حیوانات نگهداری کنند این حیوانات  نقشی در انتقال بیماری ندارند مانند روستاییانی که دام هایی نگهداری می کنند اما به دلایلی غیر از کرونا  باید جلوی دهان و بینی  بگیریم و دستکش بپوشیم که امکان انتقال بیماری های دامی دیگری وجود دارد.


او افزود: ویروس تا چند روز در سطوح زنده می‌ماند سطح فلز پلاستیک و شیشه بین ۲ ساعت تا ۹ روز می‌تواند این ویروس نگه داری کنند، اما بستگی به دما دارد.

وزیری بیان کرد: البسه هم می تواند ویروس را نگهداری کند اما ماندگاری ویروس بر روی لباس ها کمتر است  لباس هایی که مشکوک به الودگی هستند باید به طور جدا از سایر لباس ها شسته شوند.

انتهای  پیام/ز

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.