مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه گفت: هیچ مستندی ابتلا به ویروس کرونا از طریق میوه خیار را تایید نمی‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه گفت: ویروس کرونا یک ویروس سنگین است که ممکن است بر روی دستان نیز بنشیند به همین دلیل توصیه می‌شود مرتب دستان خود را با آب و صابون بشویید یا با مواد الکلی ضدعفونی کنید تا آلودگی رفع شود.

او افزود: موارد خوراکی و غذایی نیز به لحاظ بهداشتی باید به صورت صحیح شست‌وشو شوند، یعنی با یک شست‌وشوی معمولی  ضدعفونی شده و قابل خوردن می‌شوند.

اسدی با رد مبتلا شدن افراد به ویروس کرونا از طریق خیار، بیان کرد: هیچ مستندی ابتلا به ویروس کرونا از طریق میوه خیار را تایید نمی‌کند و از لحاظ علمی و ژنتیکی این بیماری به این صورت انتقال‌پذیر نیست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه با بیان اینکه آلوده شده محصولات کشاورزی منطقه را به هیچ عنوان تایید نمی‌کنم، اظهار داشت: متاسفانه یک شایعه‌ای به غلط در بین مردم منتشر شده که دلیل آن عدم آگاهی جامعه نسبت به چگونگی انتقال ویروس است.

این مقام مسئول با اشاره به مراجعه یکی از کشاورزان گلخانه‌دار به جهاد کشاورزی شهرستان، تصریح کرد: این کشاورز ۲۰ تن خیار تولید کرده است که به دلیل شایعه آلوده بودن خیار کسی حاضر نشده محصول را حتی با کیلویی ۵۰۰ تومان خریداری کند.

عباس اسدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه راه حل این مشکل چیست و چگونه می‌توان از کشاورزان حمایت کرد تا محصولات آنها به فروش برود، اذعان داشت: تضمینی نیست که جهاد کشاورزی این محصول را بخرد و کشاورز با بالا یا پایین شدن قیمت ضرر هم بکند.

منبع: فارس

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.