سخنگوی صنعت برق از امضای توافق نامه احداث ایستگاه‌های شارژ وسایل نقلیه برقی در کشور میان توانیر و شرکت مپنا خبر داد.

آمادگی شرکت توانیر احداث ایستگاه‌های نقلیه برقی در کشوربه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور گفت: با توجه به توانمندی شرکت مپنا در احداث ایستگاه‌های نقلیه برقی شامل موتورسیکلت، خودرو، اتوبوس و آمادگی شرکت توانیر در تامین برق مورد نیاز و اتصال ایستگاه‌ها شارژ به شبکه سراسری،  توافق نامه‌ای به امضای دو طرف رسیده است.

رجبی افزود: براساس این توافق نامه شرکت توانیر متعهد شده است که شرایط فنی و سازوکار‌های مورد نیاز اتصال به شبکه ایستگاه‌های شارژ را که محل آن‌ها توسط مپنا اعلام می‌شود، مورد بررسی قرار دهد و نتیجه را به شرکت مپنا اعلام کند.

سخنگوی صنعت برق بیان کرد: این توافق نامه منجر به آن شود که در مدت زمانی کوتاهی مکان‌های احداث ایستگاه‌های شارژ به لحاظ فنی و قراردادی مورد بررسی قرار گیرد و باعث اطمینان دارندگان خودرو‌های برقی از وجود زیرساخت‌های مورد نیاز برای شارژ این نوع وسایل شود.


بیشتر بخوانید: حل مشکلات زیرساختی شهرک‌های صنعتی در اولویت وزارت نیرو


رجبی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد محدودی ایستگاه شارژ وسایل برقی در کشور وجود دارد، یادآور شد: با امضای این توافق نامه، همزمان با توسعه استفاده از وسایل نقلیه برقی، سازوکار‌های لازم برای احداث بیشتر ایستگاه‌های شارژ این وسایل فراهم خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار