۷۰ میلیارد ریال برای ساخت دهکده آبی در کنار سد چم شیر گچساران تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفایی سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به اهمیت ظرفیت‌های آبی و به کارگیری اصولی آن، با پیگیری‌هایی که در سطح ملی و استانی انجام شده، ایجاد دهکده گردشگری در کنار سد چمشیر گچساران تصویب شد.

 او با تقدیر از همکاری‌های انجام گرفته با هدف تصویب این طرح، افزود: امروز ظرفیت‌های آبی به عنوان پتانسیل بسیار مهمی در توسعه گردشگری محسوب می‌شود که به کارگیری این ظرفیت می‌تواند اشتغال‌زایی و خروجی مناسبی برای استان داشته باشد.

صفایی اعتبار مصوب این طرح را ۷۰ میلیارد ریال دانست و اضافه کرد: تحقق این طرح می‌تواند ظرفیت مناسبی در توسعه گردشگری آبی استان باشد.

او با اشاره به اینکه طرح‌هایی در دیگر شهرستان‌ها نیز تعریف شده است، گفت: امسال افتتاح طرح پارک آبی یاسوج و همچنین تله کابین این شهر در دستور کار قرار دارد.

صفایی بیان کرد: از دیگر محور‌ها محور برنامه‌های هدف، توسعه صنایع دستی، ایجاد و توسعه کارگاه ها، برندسازی محصولات این بخش و نگاه خروجی محور به ظرفیت‌ها است.

او افزود: با توجه به ظرفیت‌های تاریخی استان، در محور میراث فرهنگی، ثبت، مرمت و نگهداری از این آثار مهم، مورد تاکید قرار دارد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.