بارندگی های فروردین ماه امسال ۱۰ میلیارد ریال به بناهای تاریخی و تاسیسات گردشگری کهگیلویه و بویراحمد خسارت وارد کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، مجید صفائی سرپرست اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی این استان در جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: در بارش های نوروز امسال به تاسیسات و زیر ساخت‌های گردشگری و بناهای تاریخی استان آسیب وارد شد.
 
مجید صفائی با بیان اینکه مرمت کامل بناهای تاریخی استان نیازمند اعتبار است افزود: با برنامه ریزی های انجام شده بخش زیادی از بناهای تاریخی استان رفع خطر و مرمت اضطراری شد.
 
او با بیان اینکه زیر ساخت‌های گردشگری در شهرستان‌های استان به دلیل بارندگی‌های اخیر دچار خسارت شد گفت: سکو های نشیمن در برخی از این اردوگاه‌های تفریحی به طور کلی از بین رفت.
 
محمدی تبار مدیرکل مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد هم با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا شرایط کشور را بسیار خاص کرده است گفت: بیماری کرونا به برخی بناهای فرهنگی،گردشگری، اقتصادی و حتی کشاورزی خسارت وارد کرده است.
 
محمدی تبار با اشاره به اقدامات انجام شده از زمان شیوع کرونا در کهگیلویه و بویراحمد افزود: دستگاه‌های عضو ستاد هماهنگی خدمات سفر از جمله اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، بهداشت و درمان، شهرداری‌ها، نیروی انتظامی‌ تلاش های خوبی را برای کاهش خسارت این بیماری انجام داده است.
 
او بیان کرد: تعطیلی واحد‌های بین راهی در محورهای مواصلاتی استان نقش به سزایی در کاهش این بیماری داشته است.
 
محمدی‌تبار با اشاره به بارندگی‌های اسفند ماه گذشته و فرودین ماه امسال گفت: خسارات وارد شده به تاسیسات گردشگری و تاریخی کهگیلویه و بویراحمد جبران می‌شود.
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.