سیر صعودی آمار مبتلایان و جانباختگان بیماری کووید-۱۹در آمریکا، این کشور را از رویای پوچ ژاندارم جهان بیدار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی ام بی اس، ناتوانی مقامات آمریکایی در کنترل شیوع ویروس کرونا در این کشور و سیر صعودی آمار مبتلایان و جانباختگان بیماری کووید-۱۹، ادعای آمریکا به عنوان ژاندارم جهان را کاملا از بین برده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا پس از شیوع این بیماری به ندرت خودی نشان می‌دهد و این نیز حاکی از ناتوانی او در به دست گرفتن زمام امور است. او اخیرا در ۵۰ ایالت آمریکا حالت فوق العاده اعلام کرده و شرایط فعلی را فاجعه‌بار خوانده است.

در حالی که مردم آمریکا بین مرگ و زندگی دست و پنجه نرم می‌کنند و نهایت تلاش خود را می‌کنند که از ابتلا به این بیماری پیشگیری کنند، غرور مقامات آمریکایی اجازه نمی‌دهد دست کمک به سوی سایر کشور‌ها دراز کنند و چه بسا با بسنده کردن به دوران غرب وحشی به تجهیزات پزشکی متعلق به سایر کشور‌ها دست درازی می‌کنند.

در حالی که سازمان‌های اطلاعاتی به ترامپ درباره شیوع این ویروس همه گیر هشدار داده شده بود، ولی او با بی توجهی به این موضوع تا کنون باعث مرگ هزاران آمریکایی شده است و در حالی در ۵۰ ایالت این کشور شرایط فاجعه بار اعلام کرده که کنترل این بیمار‌ی کاملا از دست خارج است.

در ایالت نیویورک که بحران زده‌ترین ایالت آمریکاست نزدیک به ۸ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند و سایر ایالت‌ها نیز در معرض چنین بحرانی قرار دارند.

طی دو روز گذشته، بیش از ۳۳۵۰ نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به این بیماری جان باخته‌اند. برخی کارشناسان نیز از تداوم این شرایط خبر داده‌اند. در حال حاضر، بیش از ۲۲ هزار نفر در آمریکا بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و بیش از نیم میلیون نفر نیز مبتلا شده‌اند. این در شرایطی است که کمی بیش از ۳۲ هزار نفر از این بیماری رهایی یافته‌اند. همین آمار کافی است تا ضعف مقامات آمریکایی در کنترل امور را نشان دهد و  آنها را از رویای ژاندارم جهان خارج کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار