مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان شمالی از راه‌اندازی کانون شهید «دکتر وحید یحیوی»، نخستین شهید مدافع سلامت این استان، با هدف ارج نهادن به تلاش‌های بی‌وقفه پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

کانون شهید «دکتر وحید یحیوی» در خراسان‌شمالی راه‌اندازی می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،  هاشم شیرازیان، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان گفت :  به پاس قدردانی و ارج نهادن به تلاش‌های بی‌وقفه پزشکان و پرستاران در مقابله با بیماری کرونا، کانون فرهنگی ـ هنری «شهید دکتر وحید یحیوی»، نخستین شهید مدافع سلامت این استان فعالیت فرهنگی و هنری خود را به شکلی تازه، آغاز می‌کند.

او افزود: این کانون از کانون‌های تازه تأسیس شهر بجنورد است که در مسجد امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی فعالیت می‌کند و پیش از این و در ابتدا «شهید گمنام» نام داشت.

شیرازیان به فعالیت‌های و اقدامات انجام شده توسط فعالان کانون‌های مساجد استان در خصوص مقابله با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد، گفت: راه‌اندازی پویش‌های مجازی و دعوت از خیرین، راه‌اندازی کارگاه‌های تهیه و توزیع ماسک رایگان در بین اقشار مختلف، ضدعفونی معابر شهری و روستایی توسط جوانان مسجدی و اعضای کانون‌ها، کمک به تجهیز و راه اندازی بیمارستان صحرایی و همیاری به پرسنل درمان و خدمت به بیماران کرونایی در بیمارستان‌های استان، از اهم این اقدامات می‌توان نام برد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی تهیه دستگاه‌ها و تجهیزات پزشکی تشخیص بیماری کرونا وموضوع غربالگری از جمله دستگاه تب‌سنج در ناطق روستایی، تهیه بسته‌های بهداشتی و ارزاق و توزیع آن در مناطق حاشیه و خانواده‌های نیازمند، برگزاری مسابقات فرهنگی و راه‌اندازی گروه‌ها و کانال‌های اطلاع رسانی در فضای مجازی به این اقدامات خودجوش و انسان دوستانه افزود.

شیرازیان از ذبح قربانی و توزیع آن در میان خانواده‌های نیازمند با اولویت کانون‌های روستایی در مناطق مختلف استان خبر داد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد خراسان‌شمالی در خاتمه رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه را بهترین راه قدردانی از مدافعان سلامت، بیان کرد: تلاش کردیم تا این موضوع در نقاط مختلف اطلاع رسانی شود و امیدواریم عموم مردم با رعایت نکات بهداشتی و توجه به موضوع قرنطینه خانگی، یاریگر ریشه کنی این بیماری بوده و قدردان زحمات پرسنل درمان باشند.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.