فرمانده سپاه استان بوشهر گفت: اقدام‌های پیشگیرانه همه جانبه باعث شد کرونا در استان بوشهر کنترل شود و وضعیت استان ما به نسبت خوب باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سردار علی رزمجو فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی این استان بیان کرد: مقابله با شیوع ویروس کرونا کشور ما را در شرایط خاص یک جنگ نامرئی قرار داده است و با توجه به اینکه سلاح مقابله با این جنگ به طور دقیق مشخص نیست با حالت پدافندی توانستیم برای جلوگیری از شیوع آن تلاش کنیم.

همه پای کار آمدند

او، انسجام و همبستگی به وجود آمده در کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا را نعمت مهم برشمرد و ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که ویروس کرونا تمام دنیا را فراگرفته است، و در کشور ما نیز با وجود این که کمتر کسی فکر می‌کرد این مسئله تا این اندازه گسترش پیدا کند همه پای کار آمدند و یک خط پدافندی خوبی در برابر آن ایجاد کردند.

عضو ستاد مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان بوشهر افزود: اگر اقدام‌های پیشگیرانه همه‌ جانبه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا به موقع در استان ما انجام نمی‌شد شاید اکنون استان بوشهر یکی از بدترین استان‌ها در کشور به حساب می‌آمد، اما اقدام‌های پیشگیرانه باعث شد وضعیت استان ما به نسبت خوب باشد.

سپاه و بسیج آماده ادامه همکاری برای مقابله با کرونا

رزمجو با اشاره به خدمات بسیجیان استان بوشهر در مقابله با شیوع ویروس کرونا، راه‌اندازی ۱۸۰ کارگاه تولید ماسک، کمک به نیروی انتظامی در ایستگاه‌های ورودی و خروجی و انجام تب‌‌سنجی را از جمله این خدمات عنوان کرد.

او با تشکر از زحمات رئیس و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی بوشهر از آمادگی سپاه و بسیج استان برای هرگونه همکاری برای مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

همراهی مردم و بسیجیان بوشهر راهنمایی برای سایر استان‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: دانشگاه علوم پزشکی و سپاه در عرصه مقابله با شیوع ویروس کرونا هم‌رزم هستند و همه ما به عنوان سرباز در یک جبهه مشغول جنگی هستیم که هوشیاری بهترین عنصر موفقیت در این مبارزه است.

سعید کشمیری بیان کرد: استان بوشهر حدود یک ماه قبل از مثبت شدن اولین نمونه کرونا در کشور، اقدام‌های پیشگیرانه مانند انجام تب‌سنجی مسافران ورودی به بوشهر از طریق فرودگاه‌ها و بنادر و ارائه آموزش‌های لازم در این زمینه را آغاز کرده بود به همین علت بود که توانستیم شیوع این ویروس را در استان مدیریت کنیم.

او، حماسه حضور و همراهی مردم و بسیجیان استان بوشهر را در مقابله با شیوع ویروس کرونا، نمونه و راهنمایی برای سایر استان‌ها عنوان کرد و افزود: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمام تلاش خود را به کار می‌گیرد تا تعداد بیماران از توان کارکنان بخش درمان بیشتر نشود و مشغول برنامه‌ریزی هستیم تا کسانی را که دارای علائم این بیماری هستند بررسی کنیم و با قرنطینه (ایزوله) کردن اطرافیان آنان بتوانیم این ویروس را کم کم از بین ببریم.

ابراز نگرانی از باز شدن جاده‌ها و بازار 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از باز شدن دوباره جاده‌های ورودی و بازار استان بوشهر ابراز نگرانی کرد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی در حال برنامه‌ریزی برای کنترل گسترش شیوع این ویروس در شرایط جدید است.

در این نشست، فرمانده سپاه امام صادق (ع) با اهدای لوح سپاس و تابلوی نفیس از زحمات رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان بوشهر و کارکنان این دانشگاه برای مقابله با شیوع ویروس کرونا قدردانی کرد.

همچنین با اهدای لوح سپاس و یک تابلوی نفیس از زحمات دکتر مراد علی فولادوند مسئول سازمان بسیج جامعه پزشکی سپاه امام صادق (ع)استان بوشهر تشگر شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.