بیش از ۱۰۰ فعال اجتماعی در نامه‌ای به استاندار بوشهر از او خواسته‌اند که محدودیت‌های رفت و آمد برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا با جدیت ادامه یابد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دیروز (شنبه ۲۳ فروردین) با اجرای طرح فاصله‌گذاری هوشمند و از سرگیری فعالیت برخی واحدهای صنفی،  خیابان‌های شهرهای استان بوشهر که در روزهای گذشته خلوت بودند، شاهد افزایش رفت و آمد خودروها و مردم بودند. 

این اتفاق باعث شده که نگرانی‌هایی در خصوص انتشار ویروس کرونا و به در هدر رفتن فعالیت‌هایی که به ویژه به همت نیروهای مردمی در چند وقت اخیر برای پیشگیری از انتشار این ویروس صورت گرفته، به وجود آید.

بر همین اساس بیش از ۱۰۰ فعال اجتماعی در نامه‌ای به عبدالکریم گراوند استاندار بوشهر از او خواسته‌اند، محدودیت‌ها با جدیت ادامه یابدو اجازه ندهد که تلاش‌های این مدت به هدر رود.

متن نامه در زیر آمده است:

جناب آقای گراوند
استاندار محترم بوشهر

سلام علیکم

ضمن تشکر از شما و سایر مسئولین استان به جهت اهتمام به صیانت از سلامت آحاد مردم استان بوشهر و شکرگزاری از بابت اینکه خوشبختانه استان عزیزمان به مدد الهی و همراهی خوب مردم، علی رغم اینکه جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد که می‌توانست با ورود و ازدحام مسافران، شاهد شیوع بیشتر ویروس باشیم، ولی با تصمیم قاطع مسئولین و همراهی مردم دارای پایین‌ترین تعداد مبتلایان و فوت ناشی از ویروس کرونا در سطح کشور می‌باشد.

بدون تردید سلامت هم استانی هایمان حاصل ایثار و تلاش‌های خستگی ناپذیر کادر درمان، از خودگذشتگی اصناف و کسبه که بصورت خودجوش از بهترین موقعیت برای کسب درآمد صرف نظر کردند، حضور به موقع و منسجم نیرو‌های مردمی در قالب بسیج، گروه‌های جهادی، موسسات مردم نهاد، هلال احمر، هیات‌های مذهبی و فعالین اجتماعی که اقدام به ضدعفونی معابر، کنترل مبادی ورودی وخروجی، تولید ماسک و دیگر ملزومات بهداشتی نمودند و همین طور در تهیه بسته‌های حمایتی برای اقشار ضعیف به ویژه افراد آسیب دیده از این بحران اقدام کردند؛ و پشتیبانی مسئولین و نیرو‌های نظامی و انتظامی؛ اگر با همراهی و حمایت عموم مردم در عمل به تصمیمات مسئولین نبود، رسیدن به وضعیت کنونی میسر نمی‌شد.

اینک با اعلام آمادگی برای کمک به اقشار ضعیف که از ادامه این محدودیت گرفتار مشکلات معیشتی شده‌اند و به جهت حفظ دستاورد‌های مسئولین و کلیه نیرو‌ها در پیشگیری از شیوع بیشتر ویروس و حفاظت از جان مردم، بنا بر اصل هشتم قانون اساسی مبنی بر امر به معروف و نهی از منکرِ مردم به حاکمان و رعایت حقوق عامه توسط دولت از شما درخواست داریم علاوه بر قاطعیت در اجرای تصمیمات طرح ستاد ملی مقابله با کرونا، همچون هفته‌های گذشته که مستحضر به پشتیبانی تمام مردم بود، دستور فرمائید اقدامات زیر همچنان در دستور کار مسئولین محترم باشد:

۱- ادامه کنترل شدید ورودی و خروجی‌های شهر‌ها و روستا‌ها و جلوگیری از رفت و آمد‌های غیرضروری

۲- اعمال محدودیت بر مسافرت‌های بین استانی و حمل و نقل عمومی از طریق کنترل دقیق ناوگان زمینی، هوای و دریایی

۳- ادامه تعطیلی پارک‌ها و اماکن تفریحی با اعمال نظارت شدید و در صورت نیاز برخورد جدی با متخلفان

در ضمن لازم است همزمان با ادامه این اقدامات، جهت جبران مشکلات پیش آمده، دولت به وظیفه خود در خصوص تامین بسته‌های معیشتی وعده داده شده عمل نماید.

واضح و مبرهن است عدم اتخاذ تصمیم قاطع در انجام اقدامات فوق، منجر به بی ثمر شدن اقدامات ایثارگرانه و شبانه روزی مردم و مسئولین، و در ادامه تحمیل هزینه‌های سنگین و جبران ناپذیر اقتصادی، اجتماعی و درمانی در روز‌های آتی خواهد شد.

انتهای پیام/ک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.