رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: در طرح غربالگری سلامت ۶۱۵ هزار نفر در همدان شرکت کرده اند.

غربالگری سلامت ۶۱۵ هزار نفر در همداندکتر خیر اندیش، رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان  در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت:  ۶۱۵ هزار نفر معادل ۷۳ درصد جمعیت شهرستان  در سامانه غربالگری کرونا ثبت نام کردهاند.

او افزود: شهروندان از طریق بخش خودارزیابی بیماری کرونای سامانه salamat.gov.ir با وارد کردن شماره ملی و تاریخ تولد خود به سوالات خود ارزیابی بیماری کووید - ۱۹ پاسخ داده و راهنمایی‌های لازم را مطابق با آخرین دستورالعمل‌های وزارت بهداشت دربافت نمایند.

خیر اندیش افزود: کاربران پس از ورود به سامانه سوالاتی پیرامون علائم این بیماری شامل تب، لرز، سرفه خشک، گلو درد و تنگی نفس را پاسخ می‌دهند، در ادامه از وجود افراد مشکوک به بیماری کرونا در خانواده سوال می‌شود و در صورت مثبت بودن پاسخ‌ها توصیه‌های بهداشتی ارائه و راهنمایی لازم جهت مراجعه به مراقب سلامت یا بهورز مربوطه  انجام خواهد شد.

او  گفت: همزمان مراقب سلامت یا بهورز مستقر در مرکز جامع خدمات سلامت و یا خانه بهداشت مربوطه نیز پیامکی در همین ارتباط دریافت کرده و مسئول پیگیری‌های بعدی فرد مشکوک و اطرافیان وی خواهد بود.

او با اشاره به ضرورت پاسخ دهی به تماس‌های تلفنی سامانه ۴۰۳۰ گفت: پس از انجام غربالگری و پیدا شدن فرد مشکوک، مراقبان سلامت از طریق شماره تلفن ۴۰۳۰ با افراد مشکوک ثبت شده در سامانه تماس خواهند گرفت و مشاوره و پیگیری‌های لازم را انجام خواهند داد.

خیراندیش ادامه داد: ۸۰۰ نیروی شبکه بهداشت استان در مراکز ۱۶ ساعته و مراکز شبانه روزی شبکه بهداشت پاسخگوی نیاز مردم و پیگیری مراحل درمانی آن‌ها هستند.

او اضافه کرد: علاوه بر مراکز بهداشت ما ۶ ایستگاه سیار شبکه بهداشت را در سطح شهرستان برای شناسایی و انتقال بیماران به مراکز شبکه بهداشت و بیمارستان‌ها داریم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.