مهمترین برنامه‌ سطح شهرستان توسعه کشت زعفران است

فرماندار سنقروکلیایی گفت : یکی از مهمترین برنامه‌هایی که در سطح شهرستان دنبال می‌شود توسعه کشت زعفران است به گونه‌ای که برنامه‌ریزی شده امسال و سال آتی ۵۰ هکتار دیگر از مزارع کشاورزی منطقه به کشت این محصول اختصاص یابد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،محمدناصر معصومی زاده فرماندار سنقروکلیایی گفت : طبق برنامه ریزی صورت گرفته قرار است امسال ۲۵ هکتار و سال ۱۴۰۰ نیز ۲۵ هکتار دیگر کشت زعفران در شهرستان سنقروکلیایی توسعه پیدا کند که انجام آن قطعا تاثیر بسیار زیادی بر رونق کشاورزی منطقه و افزایش درآمد کشاورزان خواهد داشت.

او گفت : هم اکنون حدود ۱۵ هکتار از مزارع شاورزی شهرستان سنقروکلیایی زیر کشت زعفران رفته است.

او افزود: یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا احداث صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی، باغی و دامی است که امسال قرار است ۲ واحد و سال آینده نیز سه واحد ایجاد و راه اندازی شود.

معصومی زاده، توسعه باغات و زیرساخت‌های آن به منظور افزایش تولید محصولات و احداث زیرساخت‌های گلخانه‌ای به میزان ۵۰ هکتار را از دیگر اقدامات در دست اجرا عنوان کرد.

فرماندار شهرستان سنقروکلیایی ایجاد زیرساخت‌های لازم برای افزایش پرورش ماهی در قفس در دریاچه سد جامیشان را یکی دیگر از برنامه‌های در دست اجرا عنوان و گفت: طبق برنامه ریزی انجام شده امسال ۵۰ تن و سال آینده نیز همین مقدار ماهی تولید خواهد شد.

او افزود: تولید ۲۰ تن ماهی سردابی در سال جدید و ۳۰ تن در سال ۱۴۰۰ با احداث مزارع پرورش ماهی از دیگر برنامه‌هایی است که با جدیت دنبال می‌شود.

معصومی زاده گفت: ایجاد هشت شهرک ناحیه روستایی در مراکز دهستان‌ها و شهرک‌های مجتمع دامداری طی امسال و سال آینده و احداث ۲ واحد بسته بندی عسل به همراه ایجاد واحد پرورش پرندگان زینتی با ظرفیت پنج هزار قطعه در سال جاری از دیگر برنامه‌های در دست اقدام شهرستان سنقروکلیایی عنوان کرد.

نماینده عالی دولت در شهرستان سنقروکلیایی گفت: احداث واحد فرآوری نخود با ظرفیت هزار تن در سال، احداث کارخانه فراروری گیاهان دارویی و فعالسازی واحد‌های راکد و نیمه فعال در بخش‌های کشاورزی، دامداری و صنعتی نیز طی امسال پیگیری می‌شود.

او گفت: احداث مجتمع دامپروری ۲ هزار راسی در سال جدید و همچنین ایجاد ۲ واحد سردخانه سبزی، صیفی و میوه جات مجموعا به ظرفیت ۱۰ هزار تن طی امسال و سال آتی از دیگر برنامه‌هایی است که تلاش می‌کنیم اجرایی شود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.