رییس پلیس فتا استان کرمانشاه از مردم خواست تا در ایامی که شاهد شیوع کرونا و بیکاری تعدادی از افراد جامعه هستیم، مراقب سودجویی افراد شیاد و کلاهبردار به بهانه کمک به این دسته از همشهریان باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، علی کریمی رییس پلیس فتا استان کرمانشاه با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت : متاسفانه شیوع این بیماری موجب متضرر شدن بخشی از افراد جامعه و بیکار شدن آن‌ها شده است و همین امر موجب شده تا بسیاری مردم نیک اندیش به فکر یاری رسانی به این دسته از افراد باشند، اما در این بین برخی افراد سودجو و کلاهبردار هستند که در صدد سوء استفاده ازاین نیت خیر مردم هستند.

او گفت : در چنین مواقعی افراد کلاهبردار و سودجو با انتشار تصاویر اغواکننده در شبکه‌های اجتماعی از احساسات مردم سوء استفاده کرده و بهانه جمع آوری کمک برای افراد نیازمند دست به سرقت اطلاعات بانکی و سپس خالی کردن حساب قربانیان می‌کنند.

او افزود: این دسته از مجرمان با راه‌اندازی پویش‌های مردمی و اعلام شماره حساب‌هایی که معمولا جعلی هم هستند، از اعتماد هموطنان سوء استفاده کرده و اقدام به سرقت می‌کنند.

کریمی گفت: این دسته از مجرمان پس از دریافت کمک‌های انسان‌دوستانه، دیگر پاسخگو نبوده و شماره تماس و اکانت خود در شبکه‌های اجتماعی را از دسترس خارج می‌کنند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شهروندان خواست برای واریز کمک‌های خود نکات امنیتی را درنظر گرفته و پیش از واریز هرگونه مبلغی، از صحت ادعای مطرح شده مطمئن شده و حتی الامکان کمک‌های خود را در اختیار نهاد‌های دولتی و معتبر قرار دهند.

او گفت: باید توجه داشت تمامی درگاه‌های بانکی کشور زیر دامنه سایت shaparak.ir هستند، لذا کاربران باید در هنگام پرداخت به این موضوع توجه کنند.

کریمی با اشاره به لزوم فعال‌سازی رمز دوم پویا گفت: یکی از لازمه‌های جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز و عدم کارایی سایت‌های جعلی (فیشنگ)، انجام این کار است

دستگیری باند سارقان خودرو با تلاش ماموران پلیس

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از دستگیری باند سارقان خودرو با تلاش ماموران پلیس خبر داد.

 حسین براری افزود: پس از وقوع چند فقره سرقت خودرو در شهر کرمانشاه رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

او افزود: ماموران با انجام تحقیقات گسترده موفق به شناسایی اعضای یک باند چهار نفره شده و پس از هماهنگی با مقام قضائی آن‌ها را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

براری گفت: اعضای این باند در حالی دستگیر شدند که مشغول اوراق یک دستگاه خودروی پراید سرقی بودند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه گفت: سارقان دستگیر شده در بازجویی‌ها به ارتکاب ۱۶ فقره سرقت خودرو در سطح شهرستان اعتراف کردند.

او از معرفی سارقان دستگیر شده به دستگاه قضائی جهت سیر مراحل قانونی و صدور احکام لازم خبر داد .

یک هزار و ۱۴۸ دستگاه خودرو توسط ماموران پلیس راهور اعمال قانون شد

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون (هشتم تا ۲۵ فروردین) یک هزار و ۱۴۸ دستگاه خودرو توسط ماموران پلیس راهور اعمال قانون شده‌اند.

سرهنگ فضل الله شیری افزود: از این تعداد خودرو، ۵۷۴ دستگاه به علت تمکین نکردن به قانون و ورود به شهر‌های استان هرکدام مبلغ پنج میلیون ریال جریمه نقدی شده اند.

او ادامه داد: همچنین ۱۶۱ دستگاه خودرو نیز ضمن جلوگیری از تردد آن‌ها به مدت یک ماه توقیف و روانه پارکینگ شدند.

سرهنگ شیری گفت: علاوه بر آن ماموران پلیس راهور نسبت به توقیف سیستمی ۴۱۳ دستگاه خودروی غیربومی دیگر اقدام و این خودرو‌ها در بازگشت به شهر‌های محل سکونت خود توقیف و یا جریمه خواهند شد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه در ادامه از تداوم طرح فاصله گذاری اجتماعی تا پایان فروردین امسال خبر داد.

وی در پایان ضمن قدردانی از همکاری اکثر شهروندان با پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: همکاران ما در اجرای قانون مصمم و برابر دستور العمل‌های صادره اقدام می‌کنند.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.