رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: طی سال گذشته بیش از ۱۸۰۰ راس گاو در گاوداری‌ها و روستا‌های شهرستان تست جهت تشخیص بیماری مشترک سل انجام شده است.

انجام ۱۸۰۰ مورد تست سل دام سنگین در شهربابکمجید اسدی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  گفت: در راستای فعالیت‌های حیاتی و پیشگیرانه دامپزشکی علیه بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام تمامی مجتمع‌های گاوداری و همچنین گاوداری‌های صنعتی و نیمه صنعتی و بخشی از گاوداری‌های سنتی شهرستان برابر برنامه پیش بینی سالانه در خصوص بیماری سل و بروسلوز مورد تست و آزمایش قرار می‌گیرند.

او افزود: طی سال گذشته توسط کارشناسان واحد سل و بروسلوز شبکه و در راستای مبارزه و کنترل بیماری‌های مشترک بین انسان و دام بیش از ۱۸۰۰ راس گاو در گاوداری‌ها و روستا‌های شهرستان تست جهت تشخیص بیماری مشترک سل انجام شده است.

اسدی بیان داشت: دامپزشکی شهرستان با انجام این فعالیت‌ها علاوه بر حفظ سلامت دام‌ها باعث جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک در جمعیت انسانی می‌شود.

او با بیان اینکه با بررسی‌های انجام شده ازنظربیماری سل بر روی دام‌های شهرستان تا کنون مورد مثبتی تشخیص داده نشده است ادامه داد: تمامی اقدامات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی در جهت ریشه کنی بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام بوده که این فعالیت‌های حیاتی دامپزشکی شهرستان باعث جلوگیری از خسارات اقتصادی فراوان به جمعیت دامی شهرستان شده و سلامت و بهداشت عمومی جامعه را در بر دارد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.