یک فوق تخصص گوارش گفت: مصرف میوه فراوان یکی از عوامل اصلی کبد چرب است.

نجات ۲ نفر با تلاش آتش نشانان همدانیمهدی قباخلو، فوق تخصص گوارش در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان گفت: مصرف مناسب میوه‌ها، برای تامین ویتامین‌ ها و مواد مورد نیاز بدن بسیار مفید است، اما مصرف زیاد از حد آن هم باعث چاقی وبیماری می‌شود.

او با بیان اینکه قند موجود در میوه‌ها فشار زیادی به کبد می‌آورد گفت: مصرف میوه ۲تا ۳ مورد روزانه برای خانم‌ها و ۲ تا ۴ مورد روزانه برای آقایان توصیه می‌شود.

فوق تخصص گوارش با اشاره به اینکه مصرف میوه جات فراوان و بیش از حد نیاز بدن یکی از عوامل اصلی ابتلا به کبد چرب است افزود: بیماری کبد چرب با سبک زندگی و رژیم غذایی نامناسب نمایان می‌شود.

قباخلو با اشاره به اینکه این بیماری با دیابت، چاقی، چربی در خون و کلسترول بالا در ارتباط است ادامه داد: رژیم غذایی، ورزش و شاخص‌های ژنتیکی نقش مهمی در درمان کبد چرب دارد.

او در ادامه بیان کرد: فروکتوز درمیوه‌ها موجب می‌شود گلوکز خون به شدت بالا برود و بدن برای خروج گلوکز از خون انسولین ترشح و گلوکز را به گلیکوژن ذخیره می‌کند.

این فوق تخصص گوارش عنوان کرد: اگر بیش از آن اندازه قند مصرف شود ذخایر گلیکوژن پر می‌شود و کبد گلوکز اضافی را به چربی تبدیل می‌کند.

قباخلو  در ادامه تاکید کرد: ورزش کردن و افزایش فعالیت بدنی  احتمال ابتلا به بیماری کبد چرب را کاهش می دهد .

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار