مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: سلامت معلولین در مراکز توانبخشی استان بصورت مداوم انجام می شود.

 عرب نژاد مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: ضد عفونی مراکز تحت پوشش بهزیستی از جمله مراکز توانبخشی، به طور روزانه صورت می‌گیرد و مستندات آن نیز در اختیار اداره قرار داده می‌شود.

او افزود: سلامت افراد حاضر در مراکز توانبخشی، به صورت تب سنجی، پالس اکسیمتری ینی اشباع اکسیژن خون و سایر علائم حیاتی سنجیده می‌شود.

عرب نژاد با اشاره به اینکه تا کنون از افراد حاضر در مراکز توانبخشی و خانه سالمندان فردی به کرونا مبتلا نشده گفت: با توجه به نیاز بعضی معلولین جهت درمان، اطلاع رسانی و آگاه سازی افراد در خصوص ویروس کرونا صورت گرفته و توصیه شده از مراجعات غیر ضرور به مراکز درمانی اجتناب شود.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: از سوی سازمان بهزیستی کشور، مبلغ ۲۵۰ هزارتومان به معلولین با درصد معلولیت شدید و بسیار شدید، معلولین دارای ضایعه نخاعی و افراد دارای درآمد کم پرداخت شده است.

او در خصوص فعالیت کارگاه های تولیدی گفت: با هماهنگی علوم پزشکی تعدادی از کارگاه های  تحت نظارت بهزیستی روزانه ۵۰۰۰ ماسک و روپوش برای کادر درمانی تولید می کنند.

عرب نژاد بیان کرد: ۳هزار و۱۵۰  بسته بهداشتی به ارزش ۹۷۰ میلیون ریال در اواخر اسفندماه سال گذشته و ۶۰۰ میلیون ریال مواد بهداشتی در سال جاری بین بیش از ۴۰ مرکز شبانه روزی معلولین، سالمندان و ... توزیع شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: خط ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی (صدای مشاور)، زمان پاسخگویی به مردم را از ۱۲ ساعت به ۱۶ ساعت افزایش داده است و مردم می‌توانند از ساعت ۸ صبح تا ۲۴، سوالات خود را پیرامون موارد مربوط به کرونا با مشاورین بهزیستی درمیان بگذارند و پاسخ خود را دریافت کنند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار