مهم‌ترین حوادث امروز ( بیست و پنجم فروردین ماه ۹۹) را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سرهنگ جواد شفیع زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت خودرو‌های پراید و تلفن همراه آنان در سطح شهر مشهد، پی گیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

او ادامه داد: متهم دستگیرشده در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۷ فقره سرقت خودرو پراید، یک فقره سرقت دوو سیلوی، ۷ فقره سرقت تلفن همراه و چندین فقره سرقت دوچرخه و وسایل منزل با همکاری ۸ نفر دیگر اعتراف که دیگر همدستان متهم پس از هماهنگی قضایی در چند عملیات ضربتی دستگیر شدند.
 
دستگیری باند سارقان حرفه‌ای در مشهد/خط پايان تعقيب و گريز خياباني با تيراندازي پليس و دستگيري متهم

رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: متهمان دستگیرشده پس از تشکیل پرونده مقدماتی به منظور سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
 
خط پایان تعقیب و گریز خیابانی با تیراندازی پلیس و دستگیری متهم
 
سرهنگ عباس صارمی ساداتی فرمانده انتظامی مشهد گفت: تیم‌های تجسس کلانتری نجفی مشهد در اجرای مرحله دیگری از طرح امنیت محله محور، یکی از عاملان سرقت‌های خیابانی در محدوده بلوار هاشمیه را چهره زنی و تحت تعقیب قرار دادند.

او ادامه داد: در این عملیات ضربتی با کنترل و مراقبت‌های نامحسوس، متهم را با خودروی سواری پراید ردزنی و دقایقی پس از آن که دوربین مداربسته یک ساختمان را سرقت کرده بود، برای دستگیری اش وارد عمل شدند.

فرمانده انتظامی مشهد گفت: متهم را در بلوار وکیل آباد مشهد تحت تعقیب قرار داد، اما راننده خودرو بدون توجه به دستور ایست پلیس با سرعت زیاد متواری شد و تعقیب و گریز پلیسی با شلیک تیرهوایی و سپس تیراندازی به سمت خودروی سواری، مسافتی به طول انجامید.

صارمی ساداتی افزود: با دستگیری متهم در در بازرسی اولیه از خودرو سواری او ۴ عدد باطری خودرو، یک حلقه رینگ و لاستیک، یک دستگاه پخش صدا و ۲ جعبه آچار، یک عدد باند بزرگ و یک دستگاه چشمی دوربین مداربسته سرقتی کشف شد.

او تصریح کرد: تحقیقات با دستورات مقام قضایی برای کشف اقدامات مجرمانه متهم در حالی ادامه دارد که تاکنون ۳ شاکی پرونده با حضور در کلانتری، پی گیری شکایت خود بوده اند.

سوانح رانندگی در سبزوار ۱۸ مصدوم بر جای گذاشت

مسلم فائق نیا مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار  گفت: ۶ حادثه واژگونی خودرو در یک روز قبل در راه‌های ارتباطی سبزوار بر اثر لغزندگی سطح جاده‌ها رخ داد که ۱۸ مصدوم بر جای گذاشت.

او ادامه داد: نیمی از این حوادث در جاده سبزوار - شاهرود رخ داد که طی آن ۱۱ مصدوم پس از رسیدگی‌های اولیه به مراکز درمانی و بیمارستان امدادی شهید بهشتی سبزوار منتقل شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  همچنین سه حادثه دیگر که مربوط به واژگونی و برخورد خودرو‌ها با گاردریل بوده است در محور‌های سبزوار- بردسکن، سبزوار- نیشابور و خوشاب رخ داد که طی آن حوادث هفت مصدوم به وسیله عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شدند.

بارشهای اخیر در خراسان رضوی جان سه نفر را گرفت

حجتعلی شایانفر مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: در این میان یک نفر از جانباختگان بر اثر هجوم مستقیم سیلاب جان خود را از دست داد.

او ادامه داد: دیشب یک دستگاه خودروی سواری پراید با سه سرنشین در روستای "رزداب" شهرستان خواف گرفتار سیلاب شد. در این حادثه جوانی ۳۱ ساله جان باخت، دیگر سرنشینن همین خودرو مفقود شد و سرنشین دیگر آن که مجروح شده برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: همچنین در جریان بارشهای اخیر پسربچه‌ای  ۱۰ ساله هنگام بازی به داخل گودال مزرعه‌ای در منطقه ملک‌آباد شهرستان رشتخوار سقط کرد و جان باخت.

او افزود: نوجوان ۱۳ ساله دیگری نیز در روستای نریمانی سفلی بخش رضویه شهرستان مشهد هنگام عبور از کال به داخل آن سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: مرگ این دو نفر بر اثر هجوم مستقیم سیلاب نبوده‌، لذا به والدین توصیه می‌شود به ویژه در شرایط کنونی و هشدار سیلاب بیشتر مراقب فرزندانشان باشند.

شایانفر ادامه داد: همچنین دیشب سرنشینان یک دستگاه خودرو در روستای "کجاب" شهرستان باخرز هنگام عبور از رودخانه گرفتار سیل شدند که با تلاش نیروهای تیپ ۳۸ زرهی ارتش مستقر در تربت‌جام و امدادگران جمعیت هلال‌ احمر نجات یافتند.

رهاسازی پای کارگر گرفتار در دستگاه صنعتی

سر آتشیار محسن اسدی مدیر منطقه یک عملیات آتش نشانی مشهد گفت: ظهر امروز در پی تماس تلفنی با سامانه ۱۲۵ مبنی بر گیر کردن پای یک کارگر در داخل یکی از دستگاه‌های موجود مرغداری، آتش نشانان به محل حادثه در فاصله ۳۰ کیلومتری مشهد اعزام شدند.

او ادامه داد: با حضور نجاتگران آتش نشانی در محل مشخص شد، کارگری جوان حین کار پای راستش در داخل دستگاه انتقال "دان مرغ " گیر کرده بود، که بلافاصله نجاتگران آتش نشانانی، با در نظر گرفتن موارد ایمنی عملیات امدادی را آغاز و ضمن برش زدن قطعات این دستگاه صنعتی پای این کارگر را رها سازی کرده و وی را برای انتقال به بیمارستان تحویل تکنسین‌های اورژانس حاضر در محل دادند.
 
دستگیری باند سارقان حرفه‌ای در مشهد/مرد میانسال قربانی قاتل نامرئی

 آتش سوزی مغازه" بنزین فروشی" در مشهد!


آتشپاد دوم محمد جواد سبحانی معاون عملیات آتش نشانی مشهد گفت: حادثه عصر امروز دوشنبه ۲۵فروردین ماه ۱۳۹۹ از طریق تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ اطلاع رسانی شد و ستاد فرماندهی آتش نشانی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله آتش نشانان و نجاتگران ایستگاه‌های ۸ و ۳۷ را به محل حادثه در ابتدای رسالت ۶۶ اعزام کرد.

او ادامه داد: با حضور نیرو‌های امدادی در محل مشخص شد، مالک یک مغازه خواربارفروشی در اقدامی نامتعارف و خطرناک با تغییر کاربری محل کسب اقدام به" فروش بنزین "در داخل مغازه خود می‌کرده که متاسفانه به دلیل سهل انگاری آتش‌سوزی مهیبی در محل رخ می‌دهد که شدت این حریق بحدی بوده که شعله‌های آتش تا شاهد ۱۰ متری به اطراف زبانه می‌کشید.

سبحانی افزود: با حضور به موقع آتش‌نشانان این حریق مهار شد، اما به یک واحد مسکونی در طبقه فوقانی این مکان و یک باب مغازه در مجاورت این محل خساراتی وارد آمد.

او تصریح کرد: تحقیقات بیشتر در خصوص چگونگی این اقدام خطرآفرین مالک این مغازه توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است و خوشبختانه در این آتش سوزی به کسی آسیبی نرسید.

 

دستگیری عامل برداشت غیرمجاز در تربت جام

سرهنگ غلام محمد قهستانی فرمانده انتظامی تربت جام گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس طی چند فقط تراکنش مبلغ ۱۳۸ میلیون ریال از حساب وی برداشت کرده، پیگیری موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اشراف اطلاعاتی و تحقیقات به عمل آمده در نهایت متهم مورد نظر که از دوستان شاکی بود را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی طی یک عملیات ضربتی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی تربت جام با اشاره به اعتراف متهم به جرم خود گفت: با توجه به اینکه متهم از دوستان شاکی بود از اعتماد به سوء استفاده کرده و در فرصتی مناسب اطلاعات حساب و رمز دوم کارت را برداشته و به صورت غیرمجاز طی چند تراکنش از حساب شاکی مبلغ ۱۳۸ میلیون ریال را برداشت کرده است.

قهستانی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل این مرجع قضایی شد، افزود: از شهروندان تقاضا داریم از در اختیار قرار دادن کارت بانکی خود به افراد غیر جداً پرهیز کنید، دائماً حساب خود را چک کرده تا اگر از حساب شما ناخواسته مبلغ کسر شده آن را به پلیس گزارش و سیستم پیامک بانک خود را فعال کنید تا از تراکنش‌های خود با خبر شوید.
 

متهمان پرونده زورگیری در چنگ قانون

 
سرهنگ شفیع زاده رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: خانمی با مراجعه به پلیس آگاهی اظهار داشت که تلفن همراهش توسط ۲ جوان موتورسوار با تهدید چاقو مورد سرقت قرار گرفته، لذا پرونده در اختیار و دستورات ابتدایی صادر شد.
 
او ادامه داد: کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت‌های خشن پلیس آگاهی با اشراف اطلاعاتی و با راهنمایی مالباخته ۲ متهم را در این زمینه شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی آن‌ها را دستگیر کردند.
 
رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی گفت: متهمان دستگیرشده در بازجویی‌های به عمل آمده به جرم خود با همکاری ۲ نفر دیگر اعتراف که همدستان این متهمان نیز توسط پلیس دستگیر و از سوی آنان تعداد ۵ دستگاه تلفن همراه مسروقه و یک دستگاه موتورسیکلت مورد استفاده در سرقت‌ها کشف شد.
 
شفیع زاده با بیان اینکه تاکنون تعداد ۲۰ نفر مالباخته، شکایات خودشان را تنظیم کرده اند، افزود: با دستورات مقام قضائی، تحقیقات برای کشف دیگر اقدام‌های مجرمانه از متهمان ادامه دارد.
 

مرد میانسال قربانی قاتل نامرئی/ آتشنشانان فرشته نجات خانم جوان

آتشپاد سوم احمد حصاریان افسر نگهبان آتش نشانی مشهد گفت: عصر امروز دوشنبه ۲۵ فروردین ماه ۱۳۹۹ در پی تماس تلفنی شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر محبوس شدن دو نفر داخل یک انبار نگهداری لوازم اسباب بازی در منطقه پنج تن ستاد فرماندهی آتش نشانی با توجه به حساسیت موضوع بلافاصله آتش نشانان ایستگاه ۴۲ را به مکان مورد نظر اعزام کرد.

او ادامه داد: آتش‌نشانان پس از حضور در محل ضمن باز کردن درب انبار مشاهده کردن مرد میانسالی در قسمت آبدارخانه و خانمی جوان در محوطه داخلی این انبار به دلیل گازگرفتگی با منوکسید کربن و مسمومیت بر روی زمین افتاده و فاقد علائم حیاتی هستند که آتش نشانان بلافاصله عملیات احیائ قلبی ریوی (CPR) را بر روی این افراد انجام دادند که خوشبختانه خانم جوان با تلاش نفسگیر آتش نشانان به طرز معجزه آسائ نجات پیدا کرد و به سرعت توسط تکنسین‌های اورژانس به مراکز درمانی منتقل شد، اما مرد میانسال در پی گازگرفتگی در محیط آبدارخانه، علیرغم تلاش آتش نشانان بدلیل شدت مسمومیت جان خود را از دست داده بود که فوت این فرد توسط عوامل اورژانس تایید شد.
 
در بررسی‌های اولیه توسط آتش نشانان گاز گرفتگی این ۲ نفر، از لوازم گرمایشی موجود در محیط حدودا ۸۰ متری این انبار مشهود بود و تحقیقات بیشتر در خصوص علت دقیق این حادثه تلخ توسط کارشناسان مربوطه و عوامل انتظامی آغاز شده است.

 

انتهای پیام//ز.ق

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.